رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

اقبالی: آجورلو الان کجاست؟/ فوتبال ایران شده درگیری، جنجال و جنگ اعصاب

1:30 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۱۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اقبالی: آجورلو الان کجاست؟/ فوتبال ایران شده درگیری، جنجال و جنگ اعصاب
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فوتبال ایران در سال‌های اخیر رشد و پیشرفتی نداشته و فقط سال به سال از سایر تیم‌های آسیایی عقب می‌افتد.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه مدیران هیچ سوادی برای اداره باشگاه‌ها و فوتبال ایران ندارند، اظهار داشت: در فوتبالی که سر و سامان، برنامه‌ریزی و تشکیلات ندارد، همیشه درگیری، جنجال و جنگ اعصاب وجود دارد. مربیان تمرکز لازم را ندارند، بازیکنان از باشگاه‌ها طلب دارند و دنبال مسائل مالی‌شان هستند. هیچ کجای دنیا فوتبال این طوری نیست. وقتی مدیری را که سواد کافی مدیریتی ندارد و حتی سواد دبیرستانی هم نداشته باشد در مقابل متخصص فوتبال قرار می‌دهند، پس اشتباه به این فوتبال آمده است.

وی ادامه داد: مدیرعامل، میلیارد‌ها تومان در مدیریت خودش حیف و میل می‌کند و پس از برکناری و رفتن نیز به هیچ ارگان و نهادی جوابگو نیست، چون هیچ نظارتی بر باشگاه‌ها وجود ندارد. سهام استقلال و پرسپولیس را به مردم فروختند و از اول مشخص بود که عملاً از نظر مالی هیچ کار مثبتی برای تیم‌ها صورت نخواهد گرفت. پول پرداخت مطالبات سال‌های گذشته مربیان و بازیکنان را که از فروش سهام گرفته بودند، کجا خرج شده است؟  

اقبالی افزود: چه کسی برای خرج کردن پول مردم باید جواب بدهد؟ در حال حاضر مصطفی آجورلو کجاست؟ معلوم نیست چقدر به باشگاه استقلال ضرر زد و بدون اینکه در مورد عملکردش پاسخی بدهد، رفت. هر کسی که در باشگاه سمت می‌گیرد به دنبال این است تا جیب خودش را پر کند و برود.

*مدت‌هاست که از فوتبال روز دنیا عقب هستیم

مدرس فوتبال در خصوص حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: مدیرانی که برای باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند اصلاً سواد لازم را برای مدیریت ندارند، چون با لابی مدیرعامل می‌شوند. حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اصلاً برای این مدیران مهم نیست. استقلال شرکت در مسابقات آسیایی را برای دومین بار پیاپی از دست داد، آیا برای وزیر ورزش مهم است که مجدداً این تیم از آسیا کنار گذاشته شده است؟ 

اقبالی در مورد اینکه در باشگاه‌های ایرانی هیچ وقت اصول حرفه‌ای دنیا رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: ما مدت‌هاست که از فوتبال روز دنیا عقب هستیم. بازیکنان با یک باشگاهی قرارداد می‌بندند و می‌خواهد برای یک مدت تعیین شده‌ای فوتبال بازی کند و روی پول این قرارداد حساب باز کرده است، ولی بعد از اتمام قراردادش باید کلی دوندگی کند تا مقداری از پولش را بگیرد. سرمربی یک تیم همیشه دنبال تنش و جنجال است و مردم هم از این موضوع که این مربی تعصب روی تیمش دارد خیلی خوشحال هستند و شادی هم می‌کنند.

*در باشگاه‌های فوتبال ایران هیچ خروجی و پیشرفتی وجود ندارد

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه باشگاه‌های حرفه‌ای با اصولی‌ترین روش‌ها امور خودشان را به مدت زیاد اداره می‌کنند، تاکید کرد: اولین منبع درآمد یک باشگاه حق پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین، بلیت فروشی، فروش البسه بازیکنان و ... است، اما هنوز تماشاچیان به استادیوم‌ها نمی‌آیند، پس باشگاه باید از کجا درآمدزایی کند؟  

وی با اشاره به اینکه وقتی در باشگاه‌های فوتبال ایران هیچ خروجی و پیشرفتی وجود ندارد، در ادامه نیز تیم‌های پایه و تیم ملی قوی نخواهیم داشت، گفت: تیم فوتبال جوانان حذف شد آیا کسی آمد از کادر فنی این تیم بپرسد چرا به جام جهانی صعود نکردید؟ آیا اعضای کادر فنی این تیم، لیاقت و شایستگی این را داشتند که سکان هدایت فنی را برعهده بگیرند؟ هم اکنون تیم ملی امید کجاست؟ سرمربی کیست؟ بازیکنانش چه نفراتی هستند؟ ۵۰ سال به بازی‌های المپیک نرفتیم و این بار هم نمی‌رویم، آیا این فاجعه برای ورزش ایران برای مسئولان ورزش مهم است؟

*آیا قلعه‌نویی تاثیر مثبتی روی فوتبال ایران خواهد گذاشت؟

اقبالی در پایان درباره تغییرات در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران و انتخاب سرمربی ایرانی خاطرنشان کرد: امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران شد، اما چه کاری می‌تواند در جام ملت‌های آسیا انجام بدهد؟ اگر نتیجه هم بگیرد آیا تاثیر مثبتی روی فوتبال ایران خواهد گذاشت؟ چون فوتبال ایران در سال‌های اخیر رشد و پیشرفتی نداشته و فقط سال به سال از سایر تیم‌های آسیایی عقب می‌افتد. این مشکلات در فوتبال ما بوده، هست و خواهد بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *