رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

لطیفی: استقلال هیچ وقت اینقدر بالانس نبوده/ تنوع تاکتیکی زیادی را در تیم ساپینتو شاهد هستیم

0:15 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۵۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطیفی: استقلال هیچ وقت اینقدر بالانس نبوده/ تنوع تاکتیکی زیادی را در تیم ساپینتو شاهد هستیم
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: حاشیه‌های وحشتناکی در طول هفته دامن‌ استقلال را گرفت که از لحاظ روانی روی بازیکنان و کادرفنی هر تیمی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست و پنجم لیگ برتر اظهار داشت: جدا از ارزیابی این پیروزی از بُعد فنی، این بُرد به این دلیل برای استقلال و هوادارانش ارزش دوچندان پیدا می‌کند که در بدترین و سخت‌ترین شرایط به این ۳ امتیاز دست پیدا کرد. حاشیه‌های وحشتناکی در طول هفته دامن‌ استقلال را گرفت که از لحاظ روانی روی بازیکنان و کادرفنی هر تیمی تأثیر منفی خواهد گذاشت. با این حال استقلال به چند دلیل توانست آلومینیوم را شکست بدهد. ابتدا بازیکنان از نظر روحی و روانی نشان دادند که خیلی حرفه‌ای هستند، چون هنوز مطالبات خودشان را دریافت نکردند، اما سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: استقلال را در فصول گذشته هیچوقت به این میزان اینقدر بالانس ندیده بودیم. در سال‌های قبل تیم تهاجمی بازی می‌کرد، اما در خط دفاعی مشکلاتی زیادی داشت. سال قبل استقلال با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شد ولی در فاز هجومی از آن تیم استانداردی که قهرمان می‌شود، پایین‌تر بود. چون سال قبل تیم در ساختار دفاعی موفق بود ولی به هیچ عنوان از لحاظ گلزنی و بازی‌های هجومی باب دل هواداران نبود.

*در نیم فصل دوم اتفاقات خوبی را در استقلال شاهد بودیم

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه در نیم فصل دوم اتفاقات خوبی را در استقلال شاهد بودیم، عنوان کرد: استقلال نیم فصل اول در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی با مشکل مواجه بود، اما در نیم فصل دوم مشخص است که ساپینتو و همکارانش روی تیم کار کرده‌اند. از سوی دیگر استقلال در فاز دفاعی مشکلاتش را حل کرده است و در فاز هجومی بسیار پویا و فعال بازی می‌کند. تنها تیمی که تاکتیک‌های متنوعی را به نمایش می‌گذارد، فقط استقلال است. یعنی بازیکنانی دارد که صاحب توپ هستند و در بازی‌سازی و پاس‌های در عمق بسیار تبحر دارند. همچنین در زمانی که حریفان‌ جمع و دفاعی بازی می‌کنند و عمق دفاع‌شان را پوشش می‌دهند، بازیکنان جناحین استقلال به بهترین شکل از فضاها استفاده و بهره لازم را می‌برند.

وی اضافه کرد: ضمناً استقلال در ضربات ایستگاهی بسیار خطرناک ظاهر می‌شود، چون تنوع تاکتیکی زیادی دارد. همین عوامل باعث شده است که استقلال در نیم فصل دوم بتواند بازی و نتایج ایده‌آل خودش را به دست بیاورد. حضور آرش رضاوند در پستی که باید بازی کند، تخصص دارد؛ این بازیکن باهوش می‌داند که چه زمانی به بازی سرعت بدهد و بهترین پاس‌ها را برای مهاجمانی نظیر مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری ارسال کند.

*گل زدن به تیم‌های تدافعی مانند آلومینیم بسیار سخت است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد کیفیت بالای تیم آلومینیوم اراک تصریح کرد: آلومینیوم اراک ۱۰ بازی نباخته بود، اما در فاز هجومی بسیار ضعف دارد. تیم سیدمهدی رحمتی در تمام بازی‌های لیگ برتر، نشان داده صرفاً در فاز دفاعی جمع بازی می‌کند و در فاز تهاجمی آن کارآیی و توانمندی لازم را ندارد. گل زدن به چنین تیم‌های تدافعی بسیار سخت است و زدن گل هم برای این تیم‌ها سخت است. استقلال توانست گل بزند و از گلش به خوبی محافظت کرد.

لطیفی در خصوص هیجان بالا در صدر جدول لیگ برتر تاکید کرد: بعد از مدت‌ها حساسیت و هیجان زیادی را از نظر نتیجه‌ای و نزدیکی تیم‌ها در صدر جدول می‌بینیم. سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند. در سال‌های اخیر کمتر دیده بودیم که چند تیم در صدر جدول فاصله امتیازی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. 

*سپاهان بازی‌های راحت‌تری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد

کارشناس فوتبال در پایان پاسخ به این سوال که چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، خاطرنشان کرد: چیزی که باعث می‌شود چند درصدی شانس سپاهان برای قهرمانی بالا برود به خاطر ساختار قوی، مدیریت خوب، عدم مشکل مالی و حواشی این باشگاه است. همچنین سپاهان در هفته‌های آخر بازی‌های آسان و راحت‌تری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *