پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

10:53 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۵۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) گفت: فرآیند تخلیه محمولات این کشتی‌ها با اختصاص تجهیزات مناسب شروع شده است.

خبرگزاری میزان _ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در رابطه با وضعیت تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر گفت: در طول هفته‌جاری، ۸ فروند کشتی در اسکله‌های غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو گرفته‌اند و فرآیند تخلیه کالا‌های اساسی حامل آن‌ها آغاز شده است.

وی مجموع وزن کالا‌های این هشت فروند کشتی را ۵۵۵ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و افزود: از این کشتی‌ها، ۲ فروند حامل دانه روغنی سویا به میزان ۱۳۸ هزار و ۵۲۰ تن، یک فروند حامل ذرت به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۹۱ تن، یک فروند حامل گندم با حجم ۶۳ هزار تن و یک فروند کشتی حامل کنجاله سویا به میزان ۶۰ هزار و ۵۵۶ تن است.

آقایی به نگهداری بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه شده در انبار و مخازن روغن در بندر امام اشاره کرد و گفت: از این میزان در انبار غلات یک میلیون ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا و ۲۶۹ هزار و ۴۸۲ تن روغن در مخازن بندر امام ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

‎به گزارش وزارت راه‌وشهرسازی، وی با بیان اینکه این منطقه بزرگ ویژه اقتصادی بندری، تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است، یادآور شد: سال گذشته ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *