وزیر بهداشت: ۶۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی را بانوان تشکیل می‌دهند

12:55 - 18 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۴۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت: ۶۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی را بانوان تشکیل می‌دهند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۰ درصد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی متعلق به بانوان بوده و ما افتخار می‌کنیم که زنان ایرانی در این عرصه و دیگر عرصه‌ها موفقیت‌های چشمگیری را رقم زده و می‌زنند.

خبرگزاری میزان _ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم سی و پنجمین محفل انس تیم‌های اضطراری بهداری دوران دفاع مقدس و جهادگران سلامت در مسجد الزهرا (س) دانشگاه شهید بهشتی تهران اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفان به دستور حضرت امام (ره)  نشان از دوراندیشی معمار کبیر انقلاب اسلامی دارد، چرا که توانست حماسه‌های بزرگی بیآفریند؛ به طوری که امروز شاهد الهام بخشی این حرکت عظیم به دیگر کشور‌های مسلمان منطقه هستیم.  

وی به حضور شبانه روزی بسیجیان و گروه‌های جهادی در روز‌های آغازین همه‌گیری ویروس کرونا در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس کشورمان تلاش‌های مجاهدانه و مومنانه بسیجیان و گروه‌های جهادی در کنار کادر خدوم پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا را از یاد نخواهد برد.  

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه امروز رسالت بزرگ و خطیری بر دوش همه ما قرار دارد، گفت: همه باید روحیه بسیجی را در خود تقویت کنیم و در راه انقلاب و ولایت بمانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که جوانان امروز به زلالی و صفای جوانان دوران دفاع مقدس و حتی در برخی جهات از آنان کارآزموده ترند، گفت: شهدای مدافع حرم و امنیت مصداق بارز این توصیف هستند.  

وی با بیان اینکه امروز دشمن برنامه ها و ماموریت‌های خود را متوجه جوانان کرده و آنان را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید گفتگو با جوانان را سامان دهیم  و همانگونه که رهبر معظم انقلاب  تاکید دارند، جهاد تبیین را مصرانه و مجدانه تحقق ببخشیم.

عین‌اللهی همچنین به حضور زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب و پیشرفت‌ها و موفقیت آنان پس از پیروزی انقلاب اشاره و تاکید کرد: امروز دشمنان، هویت زن مسلمان ایرانی را هدف قرار داده‌اند غافل از اینکه بانوان ما با آگاهی و عزتمندی در عرصه‌های گوناگون حضور دارند و  سکو‌های پیشرفت در همه ساحت‌های علمی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند.  

وی در همین خصوص گفت: ۶۰ درصد دانشجویان  علوم پزشکی از بانوان هستند و ما افتخار می‌کنیم که زنان ایرانی در عرصه علم و دیگر عرصه‌های فعالیت اجتماعی، موفقیت‌های چشمگیری را رقم زده و می‌زنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان به حضور بسیجیان و گروه‌های جهادی در راهپیمایی میلیونی اربعین سال گذشته اشاره و تاکید کرد که با مجاهدت‌های بسیج، اورژانس و گروه‌های جهادی در اربعین ۱۴۰۱ سلامت زائران تأمین شد که جای تشکر دارد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *