ایتالیا دسترسی کاربران به هوش مصنوعی ChatGPT را مسدود کرد

11:21 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۶۳
ایتالیا دسترسی کاربران به هوش مصنوعی ChatGPT را مسدود کرد
گزارش‌ها از مسدود شدن دسترسی کاربران ایتالیایی به هوش مصنوعی ChatGPT حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – ایتالیا ضمن مسدود کردن دسترسی کاربران به هوش مصنوعی ChatGPT، تحقیقات خود در مورد نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را آغاز کرد.

به گزارش «رویترز»، سازمان حفاظت از داده‌ها در ایتالیا اعلام کرد که مسدود شدن دسترسی به هوش مصنوعی ChatGPT تا زمانی که مشخص شود این هوش مصنوعی حریم خصوصی کاربرانش را نقض نمی‌کند، ادامه دارد؛ علت این تصمیم، نقض داده (Data Breach) در این هوش مصنوعی اعلام شد؛ نگرانی‌ای که مقام‌های ایتالیا می‌گویند احتمال دارد به نقض قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در مورد حفاظت از داده‌ها منجر شود.

این آژانس OpenAI تحت حمایت مایکروسافت (MSFT.O). به عنوان سازمان دهنده هوش مصنوعی ChatGPT را متهم به عدم بررسی سن کاربران کرد؛ قرار بود کاربران هوش مصنوعی ChatGPT حدود  ۱۳ سال یا بیشتر سن داشته باشند.


OpenAI اکنون ۲۰ روز فرصت دارد تا به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهد، در غیر اینصورت باید ۲۰ میلیون یورو یا ۴ درصد از گردش مالی سالانه خود در جهان را به عنوان جریمه پرداخت کند.

OpenAI همچنین اعلام کرد که ChatGPT را برای کاربران ایتالیایی به درخواست سازمان حفاظت از داده‌ها در ایتالیا غیرفعال کرده است.

پیشتر نیز ایلان ماسک و گروهی از کارشناسان هوش مصنوعی و مدیران صنعت فناوری، در نامه‌ای سرگشاده با اشاره به خطرات احتمالی برای جامعه، خواستار توقف شش ماهه توسعه سیستم‌های قدرتمندتر از GPT-۴ جدید OpenAI شدند.

یک محقق هوش مصنوعی و دانشیار دانشگاه Umeå در سوئد، گفت: فقدان شفافیت مشکل واقعی است.

طبق یک مطالعه که در ماه گذشته منتشر شد، تخمین زده می‌شود که تنها دو ماه پس از راه‌اندازی هوش مصنوعی ChatGPT، تعداد کاربران ماهانه آن به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال رسیده که آن را به سریع‌ترین اپلیکیشن کاربردی در تاریخ تبدیل کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *