گفت‌وگو |

تشریح بخشی از اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱/ رسیدگی به مشکلات ۲۶۸ نفر از مراجعان در ملاقات با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

9:42 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تشریح بخشی از اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱/ رسیدگی به مشکلات ۲۶۸ نفر از مراجعان در ملاقات با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح عمکلرد این سازمان در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با میزان در رابطه با اقدامات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سال گذشته اظهار کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در طول سال کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و ضابطان قضایی برگزار می‌کند که بر همین اساس سال گذشته ۸۷۷ هزار ۵۴۱ نفر ساعت کلاس آگاهسازی قضایی و حقوقی برای کارکنان نیرو‌های مسلح برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: بهمچنین ۱۴۲ هزار ۶۶۵ نفر ساعت کلاس آموزشی ضابطین نیرو‌های مسلح و چهار جلسه تخصصی و به میزان ۵۲۰ نفر ساعت دوره‌های عرضی – تخصصی ویژه مدیران و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۵ دوره آموزشی به میزان ۱۱ هزار و ۶۳۴ نفر ساعت دوره‌های آموزش شغلی ویژه کارکنان صفی دادسرا و دادگاه‌های نظامی در سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به آموزش به قضات بیان کرد:سال گذشته ۹ دوره و کارگاه آموزشی جمعا به میزان ۷ هزار و ۱۰۲ نفر ساعت ویژه قضات سازمان قضایی سراسر کشور و ۲۴ دوره آموزشی برای کلیه کارکنان ستادی و اداری سراسر کشور جمعا به میزان ۱۵۴ هزار و ۱۰۱ نفر ساعت برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مسئولان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان‌ها به صورت متناوب از زندان‌ها بازدید می‌کنند، گفت: سال گذشته ۳ هزار ۲۳۵ بازدید توسط مسئولان در سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح استان‌ها از بند‌ها و زندان‌های نظامی و نیز بازداشتگاه‌های امنیتی و انتظامی سراسر کشور صورت گرفته است که تعداد ۱۴۹ بازدید توسط رؤسای سازمان ها، تعداد ۹۷۰ بازدید توسط دادستان‌های نظامی، ۱۸۶۸ بازدید توسط دادیاران ناظر زندان، ۱۵۵ مورد توسط قضات سازمان و تعداد ۹۳ بازدید توسط فرماندهان نظامی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با بیان اینکه در طول سال چندین نوبت کمیسیون عفو برای بررسی پرونده زندانیان برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۳ جلسه کمیسیون مرکزی عفو و تعداد ۲۷۰ جلسه کمیسیون عفو استان برگزار شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس پرونده ۸۹۷ از زندانیان بند‌ها و زندان‌های نظامی جهت عفو‌های موردی در کمیسیون مرکزی عفو سازمان مطرح شد که از کل درخواست‌های مطرح شده تعداد ۶۶۳ پرونده مورد موافقت قرار گرفته و با ۲۳۴ پرونده مخالفت شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: همچنین ۴۱۱ زندانی به مناسبت ۲۲ بهمن و ۸ مورد به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام ازاد شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به عملکرد شورا‌های استانی پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: متعاقب ابلاغ دستورالعمل شورا‌های استانی سراسر کشور با هدف بررسی علل و عوامل وقوع و راهکار‌های پیشگیری از جرایم نو پدید مرتبط با فضای مجازی در بیستم تیرماه سال گذشته، تعداد ۸۷ جلسه شورای استانی در سراسر کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان ادامه داد: تاکنون تعداد ۱۶۳ جلسه کمیسیون پیشگیری قضایی با موضوع رسیدگی به جرایم نوپدید و سنتی فضای مجازی و ۶۹۵ کمیسیون پیشگیری نیرو‌های مسلح در یگان‌های نیرو‌های مسلح سراسر کشور برگزار شده است. 

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور با اشاره به برگزاری جلسات ملاقات مردمی به منظور رفع مشکلات مردم بیان کرد: سال گذشته شخصا پرونده ۲۶۸ نفر از مراجعان در جلسات ملاقات حضوری را مورد بررسی قرار دادم و درخواست‌های مراجعان به صورت موردی بررسی و دستور مقتضی صادر شده است. 

وی تاکید کرد: سال گذشته ملاقات مردمی روز‌های سه شنبه هر هفته برگزار می‌شود و علاوه بر این نیز طی سال جاری سه نوبت با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه با مردم دیدار شده است.

تشریح عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱/ رسیدگی به مشکلات ۲۶۸ نفر از مراجعان در ملاقات با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

 حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: در این ملاقات‌ها عفو و تقلیل مجازات و اعاده دادرسی از مهمترین درخواست‌های مردم از رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین روسا سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادستان‌های نظامی استان‌ها در سراسر کشور نیز یک روز در هفته را به ملاقات اختصاصی و موردی به مراجعین در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *