رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور

10:09 - 11 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۴۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، گفت: برای استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های دامنه البرز مرکزی و استان‌هایی که در دامنه زاگرس مرکزی واقع شده اند، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری میزان - کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز جمعه یازدهم فروردین‌ماه تشریح کرد و گفت: امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های دامنه البرز مرکزی و استان‌هایی که در دامنه زاگرس مرکزی واقع شده اند، بارش باران دارند که به شکل رعد و برق، باد‌های شدید موقتی و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

رفیعی افزود: روز شنبه نیز این بارش‌ها ادامه دارد و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز و سواحل خزر نیز تداوم بارش‌ها را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه در شمال شرق بارش‌ها پراکنده می‌شود، اما سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم.

به گفته رفیعی طی دو روز آینده در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های دامنه جنوبی البرز و استان‌های دامنه زاگرس مرکزی کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و بارش‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف و کولاک خواهد بود که مخاطراتی را به همراه دارد و هم‌وطنانی که قصد تردد در مناطق مرتفع کوهستانی و برفی را دارند، باید تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: علاوه بر این طی دو روز آینده وزش باد شدید هم پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد، سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی تشریح کرد: برای تهران امروز در ساعت‌های بعدازظهر احتمال بارش رگباری باران وجود دارد.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر و کمینه دما فردا به ۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *