برگزاری جلسه آنلاین اعضاء ایفما در ایران به مناسبت روز ملی موی تای

استفان فوکس: فعالیت‌های خودسرانه موی تای در ایران مثل ریختن بنزین روی آتش است/ امیدوارم کار به IOC نکشد

15:36 - 10 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۸۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
استفان فوکس: فعالیت‌های خودسرانه موی تای در ایران مثل ریختن بنزین روی آتش است/ امیدوارم کار به IOC نکشد
دبیرکل فدراسیون بین المللی موی تای گفت: نصیری به عنوان نماینده ما از حمایت کامل ایفما برخوردار است و انتظار می‌رود که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران نیز با او همکاری کنند.

خبرگزاری میزان - روز دهم فروردین ماه، مصادف با سالروز تولد محمد آقا توحیدی، بنیانگذار موی تای و کیک بوکسینگ ایران، به عنوان روز ملی این ورزش در کشورمان نامگذاری شده است.

به همین مناسبت، نشست مجازی مسئولان و نمایندگان استانی موی تای ایفما، با حضور استفان فوکس دبیرکل فدراسیون بین المللی موی تای و همچنین جواد نصیری نماینده انحصاری و تام الاختیار ایفما در ایران، صبح روز پنجشنبه دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

جواد نصیری در این نشست، ضمن تبریک روز ملی موی تای در ایران، برای تمامی اعضاء خانواده ایفما در کشورمان در سال جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی سپس با اشاره به تقویم ورزشی سال ۲۰۲۳ فدراسیون بین المللی موی تای، بر حضور پررنگ و قدرتمند ورزشکاران عضو ایفما در کشورمان در تمامی رویداد‌های پیش روی این رشته تاکید کرد. 

در ادامه این جلسه استفان فوکس نایب رئیس گایسف و دبیرکل ایفما، ضمن تبریک روز ملی موی تای در ایران، از تلاش‌های موثر جواد نصیری در جهت رشد و پیشرفت این ورزش در کشورمان تقدیر کرد.

وی با ابراز ناراحتی از مسایل پیش آمده در خصوص موی تای کشورمان و شکل گیری فعالیت‌های موازی با ایفما در ایران عنوان کرد: در جریان همه مشکلات قرار دارم. صراحتا می‌گویم فدراسیون بین المللی موی تای، تنها جواد نصیری را به عنوان نماینده خود در ایران به رسمیت می‌شناسد. وی از حمایت کامل ایفما برخوردار است و انتظار می‌رود که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران نیز با او همکاری کنند.

فوکس تصریح کرد: ما در برخی کشور‌های دیگر نیز با چنین مشکلاتی درگیر هستیم؛ اما هیچ وقت از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم. همه ما یاد گرفته ایم که برای اهدافمان مبارزه کنیم. پس در این نبرد، هرچقدر هم که سخت باشد، در نهایت پیروز خواهیم شد.

دبیرکل ایفما سپس با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت رفع موانع و مشکلات موی تای در ایران اظهار کرد: اخیرا در عربستان و در دیدار با دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران، ضمن تشریح مواضع ایفما در قبال موی تای ایران و اعلام حمایت کامل از جواد نصیری، تاکید شد که ادامه فعالیت‌های خودسرانه در این کشور، درست شبیه ریختن بنزین روی آتش است.

استفان فوکس تاکید کرد: این اولین بار نیست که ورزش ایران در کمیته بین المللی المپیک با محرومیت روبرو می‌شود. امیدوارم در مورد موی تای این اتفاق رخ ندهد و ناچار نشویم تا موضوع را به IOC ارجاع دهیم. در جلسه اخیر، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران وعده داد که در روز‌های آتی، نشستی آنلاین با حضور بنده و جواد نصیری برای حل مشکلات و رفع موانع برگزار شود. در هر حال انتظار داریم که ورزش ایران در خصوص موی تای از منشور المپیک تبعیت و اساسنامه ایفما تبعیت کرده و از هرگونه موازی کاری پرهیز کند.

وی در ادامه و در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان در خصوص برگزاری دوره‌های متعدد و صدور احکام مختلف توسط انجمن موی تای فدراسیون رزمی، عنوان کرد: درست مانند این است که فدراسیون فوتبال بدون تبعیت از فیفا قصد فعالیت داشته باشد. چنین مساله‌ای عملا امکانپذیر نیست. در مورد موی تای نیز به همین صورت است. آن‌ها باید تایع ایفما باشند. هر ارگانی که قصد فعالیت در موی تای را داشته باشد، باید زیر مجموعه WADA، IOC و عضو شورای المپیک آسیا باشد. بر این اساس احکام صادره خارج از چارچوب ایفما، تنها یک کاغذ پاره بیش نیست و به نظرم وزارت ورزش ایران باید سریعتر به این موضوع رسیدگی کند.

دبیرکل ایفما تاکید کرد: دوره‌های استاندارد موی تای با نام OSM، به عنوان یک سند رسمی و مورد تایید ایفما در سرتاسر دنیا شناخته شده و اعضاء کلیه کشور‌ها می‌توانند در بحث فنی و آموزشی از آن بهره‌مند شوند.

استفان فوکس در خصوص برخی ادعا‌ها مبنی بر حضور ورزشکاران منتخب انجمن موی تای فدراسیون رزمی در مسابقات مهم پیش رو نظیر کامبت گیمز از طریق کمیته ملی المپیک کشورمان اظهار داشت: این گونه صحبت‌ها خنده دار است. ایفما ساز و کار مشخص خود را دارد. امیدوارم ورزشکاران ایرانی با عبور از فیلتر‌های قرار داده شده بتوانند جواز حضور در این مسابقات را بدست آورند.

دبیرکل ایفما در پایان تصریح کرد: موی تای ایران از سال ۲۰۰۸ پیشرفت چشمگیری داشته و در بسیاری جهات نظیر بحث برابری جنسیتی موفق عمل کرده است. بسیار علاقه‌مند هستم که از فعالیت‌های این رشته در ایران بازدید کنم و امیدوارم این اتفاق بعد از رقابت‌های جهانی تایلند رخ دهد. در خصوص مسایل آموزشی نیز علاقمند هستیم که یک کمپ بزرگ با حضور نمایندگان WADA و IOC در ایران طراحی و اجرا کنیم که می‌تواند دستاورد‌های فنی بسیاری به همراه داشته باشد.

برگزاری جلسه آنلاین اعضاء ایفما در ایران به مناسبت روز ملی موی تای

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *