برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز در پایتخت طی سال جدید

10:25 - 10 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۳۶
برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز در پایتخت طی سال جدید
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ۶ محله در شهر تهران بوستان ندارد، برنامه‌های مدیریت شهری اخیر برای توسعه فضای سبز در پایتخت طی سال جدید را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، مهدی پیرهادی در خصوص برنامه مدیریت شهری پایتخت برای توسعه فضای سبز در مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: احداث بوستان الف و احداث تفرجگاه خرگوش دره و تکمیل کمربند سبز شمال تهران، پایدارسازی فاز یک بوستان نهج البلاغه در منطقه ۲، ساماندهی بوستان ملت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهران، توسعه و تجهیز بوستان یاس فاطمی در منطقه چهار، احداث باغ ایرانی و توسعه بوستان کوهسار در منطقه پنج از جمله طرح‌های مدیریت شهری در حوزه فضای سبز در سال جدید است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه حفظ باغات و بوستان‌ها عدد قابل توجهی را در بودجه به خود اختصاص داده است، یادآور شد: تعدادی از بوستان‌های ما نواقصی دارند و تأمین تجهیزات و بهسازی آن صورت نگرفته که باید به آن توجه شود؛ لذا سعی کردیم بودجه را به نحوی توزیع کنیم که به تمام بوستان‌های مورد نظر اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: دیگر طرح‌های ما شامل احداث فاز اول مسیر طبیعت، توسعه و تجهیز بوستان ساعی، اصلاح شبکه روشنایی بوستان لاله به عنوان یکی از بوستان‌های قدیمی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و احداث بوستان پیراپزشکی در منطقه ۷ است.

پیرهادی همچنین تصریح کرد: تملک زمینی با هماهنگی سازمان بوستانها، شهرداری منطقه هفت و ارتش در حال انجام است تا به بوستان مرودشت ملحق شود؛ در منطقه هشت نیز به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار از فضای سبز، احداث بوستان خیابان نوروزی فر، چهارراه تلفن‌خانه و بهسازی باغ مینیاتور، احداث باغ راه بوستان فدک و احداث بوستان مرمر در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احداث بوستان بانوان اراضی جی و احداث بوستان جی در منطقه ۹، خاطرنشان کرد: احداث کلینیک گل و گیاه و احداث بوستان بیات در صورت تملک، بوستان جعفریان و باغ عزیز در منطقه ۱۰ نیز از طرح‌هایی است که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته‌ایم.

وی از بهسازی و تجهیز بوستان رازی در منطقه ۱۱ و بهسازی معابر پارک شهر در منطقه ۱۲ خبر داد و افزود: سعی کردیم عدالت در حوزه فضای سبز در بودجه مورد توجه قرار بگیرد و مناطق جنوبی و کمتر برخوردار در اولویت باشند؛ در منطقه یک یا دو، سرانه فضای سبز کافی است، چراکه می‌بینیم در مواردی در تهران سرانه بیش از ۲۶ متر و در برخی موارد کمتر از پنج متر است لذا باید توجه خود را به سمت مناطقی با سرانه پایین فضای سبز ببریم.

پیرهادی با بیان اینکه ۶ محله در شهر تهران بوستان ندارد، تصریح کرد: مقرر شد شهرداری در این محلات زمین خریداری کند و اگر زمین با کاربری باغ وجود نداشت از سایر زمین‌های بزرگ استفاده و خریداری کند تا مشکل حل شود که در همین راستا، یک به یک کارشناسی شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص بودجه ۳۷ میلیاردی برای فضای گردشگری سرخه حصار در منطقه ۱۳ خبر داد و افزود: پنج بوستان جنگلی در برنامه دیده شده و شهرداری قرار است برای آن تدبیراندیشی کرده و اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: احداث بوستان سرباز خیابان شهید فهمیده، احداث باغ گیاه شناسی و بوستان نارنج در منطقه ۱۴، بهسازی پردیس بانوان، بازسازی بوستان فرامنطقه‌ای شرق آزادگان، باغ راه نوری خیابان خاوران و بهسازی و تجهیز بوستان مسگرآباد در منطقه ۱۵، بهسازی و تجهیز بوستان بعثت در منطقه ۱۶، احداث بوستان فراجا در منطقه ۱۸ و بهسازی و تجهیز بوستان بانوان منطقه ۱۹ از دیگر طرح‌های ما در بخش فضای سبز است.

پیرهادی با بیان اینکه بهسازی و تجهیز بوستان ۲۰۰ هکتاری ولایت به مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد، یادآور شد: طرح‌های دیگر این حوزه شامل احداث بوستان در شرق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در منطقه ۲۰، بوستان باغ ایرانی خیابان ۱۳ آبان، احداث بوستان بانوان ۱۳ آبان، بوستان بانوان و انرژی و بوستان خانواده در منطقه ۲۱، توسعه بوستان چیتگر، توسعه بوستان جنگلی وردآورد و جوانمردان در منطقه ۲۲ است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *