رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری استان ایلام در سال ۱۴۰۱

22:34 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری استان ایلام در سال ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری استان ایلام از کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌ها و کاهش ۱۰۰ درصدی شعب نامتعارف در دادگستری استان خبر داد و گفت: کاهش موجودی شعب و حذف شعب نامتعارف در راستای رفع اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم بسیار مهم و اثربخش است.

خبرگزاری میزان - حسن بهرام نیا استاندار ایلام و معاونین وی با حضور در دادگستری استان با علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام دیدار کردند.

در این جلسه علی‌محمدی در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال جدید شمسی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به بیان دستاورد‌ها و موفقیت‌های دادگستری استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

وی در ابتدا از تلاش‌ها و مجاهدت‌های همکاران قضایی و اداری دادگستری استان ایلام و سازمان‌های تابعه تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه به کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌ها و کاهش ۱۰۰ درصدی شعب نامتعارف در دادگستری استان اشاره و اظهار کرد: کاهش موجودی شعب و حذف شعب نامتعارف در راستای رفع اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم بسیار مهم و اثربخش است.

وی به عنوان نمونه از صفر شدن موجودی پرونده‌ها در دادگستری شهرستان بدره در پایان سال ۱۴۰۱ یاد کرد و این دستاورد را در راستای کسب هر چه بیش‌تر رضایت مردم توصیف کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی استان بیان کرد: ۹۰ درصد دادرسی‌های زندانیان استان به صورت الکترونیکی انجام شده و میزان ابلاغ الکترونیک نیز از ۹۰ به ۹۴ درصد افزایش یافته است.

علی‌محمدی ارتقاء ۱۵ پله‌ای رتبه دادگستری استان و کسب رتبه ۸ کشوری در ارزیابی عملکرد استان‌ها در آخرین ارزیابی سال ۱۴۰۱ را نشان دهنده تلاش‌های بی وقفه همکاران قضایی و اداری استان خواند و افزود: با تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف، هیئت‌های صلح و صلح یاران، شورای حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۱ رتبه اول کشور در شاخص نرخ رسیدگی و رتبه چهارم کشور در شاخص صلح و سازش را کسب کرد.

وی کاهش ۳۷ درصدی پرونده‌های معوق و افزایش ۲۱ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در سال ۱۴۰۱ را از دیگر دستاورد‌های دستگاه قضایی استان در سال گذشته برشمرد.


 علی‌محمدی همچنین با اشاره به انجام ۶۱۵ مورد بازدید مراجع قضایی و ۴۶ مورد بازدید رئیس کل دادگستری از زندان‌های استان از آزادی ۱۲۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان ضمن تقدیر از همکاری‌ها و تلاش‌های استاندار ایلام و معاونین وی برای آنان در سال جدید در رسیدن به اهداف تدوین شده و خدمت رسانی بهتر به مردم آرزوی توفیق کرد.

استاندار ایلام نیز در این دیدار صمیمی با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، به نقش و جایگاه دستگاه قضایی در ایجاد امنیت پرداخت و گفت: قوه قضائیه در بخش اقتصادی به خوبی نقش آفرینی کرد و بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف شد.

وی اظهار کرد: بعنوان نمونه در استان ایلام ۳۳ واحد تولیدی راکد که تعطیل شدند با همراهی دستگاه قضا و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، احیاء و این اقدامات ارزنده در ایجاد اشتغال و تولید بسیار موثر و کارساز بود.

 بهرام نیا، امنیت مطلوب استان را نتیجه اقدامات جدی و خالصانه شورای تأمین استان دانست و از تلاش‌های ارزنده مجموعه دادگستری استان در ایجاد برقراری امنیت و کاهش جرایم در استان تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به عملکرد خوب دادگستری استان و کسب جایگاه رتبه هشتم دادگستری ایلام در سطح کشور در طی هفت ماه ابراز امیدواری کرد با مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رتبه ارتقا یابد.

استاندار ایلام با اشاره به پرونده‌های دادرسی نیز گفت: اخیرا همایش کم‌نظیر و ارزشمندی تحت عنوان همایش «صبر» در استان برگزار شد که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری ایلام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *