فتح‌الله‌زاده: گفته بودم توان پرداخت طلب استراماچونی را ندارم/ استعفا بدهم می‌گویند ترسید و فرار کرد

17:47 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۰۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
فتح‌الله‌زاده: گفته بودم توان پرداخت طلب استراماچونی را ندارم/ استعفا بدهم می‌گویند ترسید و فرار کرد
مدیرعامل باشگاه استقلال توضیحاتی درمورد آخرین شرایط مدافع این تیم و شرط همراه اول مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات استراماچونی و شرایط باشگاه اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

 *با دو سه جا صحبت کردیم. برای قرارداد مدام این طرف و آن طرف می‌رویم. با شش، هفت نفر صحبت کردیم. توکل به خدا، با دو، سه شرکت در حال مذاکره هستیم. ان‌شاءالله تا فردا مشخص می‌شود که کدام‌شان قبول کنند اسپانسر ما شوند.

*پول بیاید من یک روزه جا به جایش می‌کنم. همراه اول اسپانسر ما نبود، به چند شرکت از جمله همراه اول پیشنهاد دادیم. می‌توانند قبول کنند می‌توانند قبول نکنند. قرارداد نداشتند. 

*باید تلاش کنیم اسپانسر پیدا کنیم که بتوانیم این کار را انجام بدهیم. سه پیشنهاد دادم؛ گفتم زمین کمپ ناصرخان را داریم که خودم چندسال پیش گرفتم. سندی داریم که الان آزاد است می‌توانند آن را بردارند. بخشی از پول را به ما و بخشی را به وزارت ورزش بدهند.

*گفتیم شرکت یا بانکی بیاید ما سند بگذاریم. ۱۰۰ تا به ما قرض بدهد ما پرداخت کنیم. این دو کاری است که می‌توان انجام داد. یا نه، اگر بشود سازمان خصوصی سازی پولی داشته باشد به ما کمک کند. بعد که سهام ما را فروختند از پولش بردارند. 

*خود قربان زاده همراه من بوده و تلاش می‌کند. قرار است پیگیری کند. ما قهر نبودیم. اطلاعات را به آن بنده خدا غلط داده بودند. من مدیرعاملم، هر چکی در باشگاه هست امضایش با مدیرعامل است. چک چهار بازیکن بوده ۱۰ سالم گذشته بود. قانونی اقدام کرده بودند. ۱۲-۱۴ میلیارد می‌خواستند که باید طبق قرار قوه قضاییه به آن‌ها می‌دادیم. صحبت کردیم، ۱۲ میلیارد را ۵ میلیارد کردیم و به آن‌ها دادیم. هرکسی اگر چیزی به نام من آورد پول‌گرفته بودم جایزه دارد.

*آن چک هم ۴۰۰ میلیون نبود، یک میلیون و صد بود از ۱۰ سال پیش، به قربان زاده هم توضیح دادم. او هم بر اساس توضیحات قبلی این را مطرح کرد.

*تافردا بعداز ظهر که وقت داریم و تمام تلاشم را می‌کنم. اگر نشد صادقانه به هوادار می‌گویم.

*قول مساعد محمد مخبر؟ دولت تمام صحبت‌هایش را کرده، عده‌ای این وسط کار را خراب می‌کنند. معلوم است. همان‌هایی که می‌گویند امروز استقلال محروم و تمام شد. کجا؟ چه کسی اعلام کرده؟ AFC کجا اعلام کرده؟

*مدیرعامل استقلال در خصوص اینکه در تراز مالی منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳۵ میلیارد وزارت ورزش متعهد شده و چرا باشگاه پیگیر این طلب نشده، گفت: چرا، مگر می‌شود؟ همه آن‌ها را پیگیری کردیم. مسئول وصولش من نیستم. آن‌ها مشکلات قانونی دارند. مجلس مصوب کرده وزارت ورزش نمی‌تواند به تیم‌های حرفه‌ای کمک کند. همه این‌ها یک پروسه‌ای دارد. قربان زاده گفت ما یک بار پول دادیم طلب استراماچونی را بدهند. گفتم شما درست می‌گویید. ما اعلام کردیم اگر این ۱۲۳ میلیارد را بدهید استراماچونی و بقیه را پرداخت می‌کنیم. تا بیاییم آن پول را از بانک بگیریم... اولا آن پول ۱۲۳ تا نبود ۹۰ میلیارد بود. ۳۰ میلیارد فاصله‌اش است.

*آن روزی که صحبت کردیم پول را بدهیم دلار ۳۵ هزار تومان بود. روزی که پول را گرفتیم دلار ۴۵ هزار تومان شد. یعنی یک بدهی ۴۰ تومانی ۸۰ تا شده است. آن روز هیچ کسی می‌دانست. من به باشگاه رسیدم. یکی از بازیکنان نوتیس داده بود. ۱۰ روز فرصت داریم. اگر ندهیم بازیکن راحت می‌تواند برود. متاسفانه آن بازیکن ۳ سال قرارداد دارد. اگر برود استراماچونی دوم راه می‌افتد. یعنی ۲ میلیون دلار باید بدهیم. شما جای من باشید پول او را در آن ساعت می‌دهید یا پول استراماچونی را می‌دهید که اصلا نمی‌رسیدیم. به بازیکن ۷۰ میلیارد پول دادم.

*در صورت فراهم نشدن پول آیا استعفا می‌دهبد؟ اگر استعفا بدهم می‌گویند ترسید و فرار کرد. من ایستاده‌ام. اگر یادتان باشد در برنامه ورزش و مردم گفتم من توان پرداختش را ندارم. همین امروز هرکسی را می‌خواهید بیاورید. در حال تلاش هستم. درست است که به خطر افتاده‌ایم، ولی استقلال نزدیک صدر است.

*همیشه با هوادار صادق بودم. گفتم کتمان حقیقت کردند و به من دروغ گفتند. نگفتند آنقدر بدهی هست. سازمان خصوصی سازی هم اعلام کرد کتمان حقایق شده است. پس دروغی‌ نگفتم. شاید خواستند من را قربانی و پیش هواداران خراب کنند. اشکالی ندارد. این محبوبیت را هوادار به من داده است. اگر هم بگیرد حقش است، ولی بداند که من می‌دانستم اگر این کمک‌ها به ما نشود به خطر می‌افتیم، ولی ایستادم حداقل تیمم نیفتد، جام را از دست ندهیم و کار کنیم. الان هم توکل به خدا دارم. امروز هم جلسه بدی نبود. امیدوار کننده بود.

*فتح الله زاده در مورد اینکه تیری در تاریکی انداخته، گفت: نه، خوب بود. امیدوارم کمک کنند. مثلا همراه اول تعهد نکرده اسپانسر ما شود. نامرد‌ها به همراه اول حمله کرده‌اند که مقصر است. چرا مقصر است؟ می‌خواهد به ما کمک کند. اجبار ندارد. با این چیز‌ها که می‌گویید کار ما را خراب می‌کنید. اجازه بدهید کارمان را بکنیم. اسپانسر باید خودش راضی باشد. اتفاقا با همراه اول در مورد چیز‌های دیگر بسته‌ایم و با آن‌ها همراهی می‌کنیم.

*باید همه کمک کنیم. این حرفِ منطقی است. یعنی در این کشور حتی یک بانک خصوصی نیست که ۱۰۰ میلیارد به ما قرض بدهد. من شش ماه دیگر بر می‌گردانم. مبلغ زیادی نیست، اما اگر اراده شود یک روزه انجام می‌شود. یک ساعته انجام می‌شود. من ۱۴۳ میلیارد پول آوردم. ۹۰ تا را وزارت داده، بقیه را ما جور کردیم. همه باید به ما کمک کنند.

*فتح الله زاده در خصوص اینکه با این وضعیت تحریم حتی اگر پول فراهم شود چگونه آن را انتقال می‌دهند، اظهار داشت: من می‌رسانم. شما پول را به من بدهید می‌رسانم.

*وضعیت عارف غلامی؟ او بازیکن خیلی خوب ماست. ما مقررات داریم. در قراردادشان نوشته، بر اساس مقررات با بازیکن برخورد می‌کنیم. هیچ کار اضافه‌ای هم انجام نمی‌دهیم.

*وی در‌مورد اینکه همراه اول اعلام کرده اگر فتح الله زاده مدیرعامل استقلال باشد کمک نمی‌کنیم، عنوان کرد: برعکس، گفتند اگر کمکی هم بخواهیم بکنیم به خاطر فتح الله زاده است.

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
0
میخواستی مدیر عامل باشگاه استقلال رو قبول نکنی میدونستی بدهی داره چرا قبول کردی چرا اول طلب خودت رو برداشتی با سودش بعد به فکر افتادی بهانه نیار نمیتونی بزار برو
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *