گفت‌وگو|

عبدی: برخی بازیکنان هنوز متوجه حضور در تیم ملی نیستند/ هنوز برای نقد عملکرد قلعه‌نویی زود است

0:15 - 10 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عبدی: برخی بازیکنان هنوز متوجه حضور در تیم ملی نیستند/ هنوز برای نقد عملکرد قلعه‌نویی زود است
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنانی که تازه به ترکیب تیم ملی اضافه شده‌اند هنوز متوجه حضور در تیم ملی نیستند و در حال و هوای باشگاه خودشان هستند.

حسین عبدی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کنیا در دومین دیدار دوستانه، گفت: نیمه اول این بازی خیلی پر اُفت و خیز نبود و بازیکنانی که تازه به ترکیب تیم ملی اضافه شده‌اند هنوز متوجه حضور در تیم ملی نیستند و در حال و هوای باشگاه خودشان هستند. این موضوع نشان می‌دهد که باید پخته‌تر شوند.

وی اظهار کرد: هنوز خیلی کار داریم؛ شرایط به گونه‌ای است که باید هماهنگی بیشتری در تمام سطوح صورت بگیرد. کار خیلی سختی است؛ تفکر جدیدی جایگزین تفکر قبلی شده است و برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری وجود دارد.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: شرایط بازی کردن و مربیگری در تیم ملی با تیم باشگاهی کاملاً متفاوت است و نمی‌توان این دو را در یک قالب دید. در باشگاه مربی هر روز با بازیکنان در تماس است و در طول مسابقات می‌تواند اشتباهات را جبران کند، اما شاید در تیم ملی این فرصت وجود نداشته باشد.

*بازیکنان جدید باید سریع‌تر خودشان را با تیم هماهنگ کنند

عبدی، تصریح کرد: کار مربیان در تیم ملی بسیار سخت‌تر است و بازیکنان جدید هم باید سریع‌تر خودشان را با تیم هماهنگ کنند. در نیمه دوم بازی بهتری را شاهد بودیم، اما هنوز خیلی کار داریم تا قلعه‌نویی بتواند تفکراتش را در تیم ملی و بین بازیکنان پیاده کند. با دو بازی نمی‌توان تیم ملی را نقد کرد و هنوز برای ارزیابی و نقد عملکرد قلعه‌نویی زود است.

وی افزود: چکیده بازیکنان داخلی به همراه بازیکنان لژیونر که در تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند را باید در کنار هم هماهنگ کنیم تا برای بهتر شدن و اجرای برنامه‌های تیم ملی گام برداریم. قلعه نویی در این شرایط گزینه خیلی مناسبی بود و امیدوارم موفق باشد.

*تحریم‌های ظالمانه باعث شده نتوانیم بازی‌های تدارکاتی مناسبی فراهم کنیم

 پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان جوانی داریم که در کنار بازیکنان بین‌المللی می‌خواهند خود را به تیم ملی تحمیل کنند؛ هماهنگی این‌ها کار سختی است. قلعه نویی کار سختی دارد و باید اردو‌های زیادی را داشته باشیم، هر چند ممکن است در خارج از فیفادی‌ها بازیکنان لژیونر را نداشته باشیم، اما باید بازیکنان داخلی را دور هم جمع و هماهنگ کنیم.

عبدی در پایان درباره فقدان بازی مناسب تدارکاتی برای تیم ملی، خاطرنشان کرد: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه باعث شده نتوانیم بازی‌های تدارکاتی مناسبی فراهم کنیم. پول‎های فدراسیون در فیفا و‌ای اف سی بلوکه شده و نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند و امیدوارم هر چه زودتر شاهد برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خوب و بزرگ فوتبال جهان باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *