رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳ مأموریت دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۲ تشریح شد

9:34 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ مأموریت دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۲ تشریح شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: هرچه قدر نظارت‌ها جدی و موثر‌تر باشد کیفیت خدمت رسانی به مردم افزون‌تر خواهد بود.

خبرگزاری میزان _ دیدار عیدانه قضات محاکم تجدیدنظر دادگستری استان سمنان با محمدجعفرعبداللهی، رئیس کل دادگستری استان در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این دیدار برخی از قضات محاکم تجدیدنظر استان به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و از رویکرد ایجاد شده در دستگاه قضایی استان به منظور استماع پیشنهادات و نظرات کلیه کارکنان قضایی و اداری توسط رئیس کل دادگستری استان سمنان قدردانی و به بیان مطالب و نکات خویش پرداختند. 

محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن تبریک سال ۱۴۰۲ و حلول ماه مبارک رمضان، بهار معنویت و بندگی به سه اولویت مهم پیش روی دستگاه قضایی استان بعنوان سرفصل‌های کلیدی اشاره و افزود: از وظایف مسئولین قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استماع و رفع حوائج مردم است که در نتیجه انجام امور همراه با کیفیت و گذر از کمیت رضایت مردمی جلب خواهد شد. 

وی در ادامه اتقان آراء را از شروط کسب رضایت مردمی دانسته و با ارائه راهکار‌هایی، گفت: مشاهده می‌شود دقت در روند ثبت پرونده‌ها در سامانه سمپ از سوی دفاتر نیاز به نظارت جدی دارد و با احصاء نقاط ضعف شعب بدوی و تذکر لازم؛ آراء قضایی قطعی با دقت جامع و کاملی صادر تا با ختم رسیدگی از افزایش نقض آراء و درخواست‌های تجدیدنظرخواهی جلوگیری شود.

عبداللهی، ادامه داد: کاهش ورود دعاوی سومین برنامه دستگاه قضایی است که با استقرار صلح یاران و اعضاء شورای حل اختلاف باتجربه و کارآزموده در دفاتر خدمات قضایی، بعنوان گذرگاه ورود دعاوی به مراجع قضایی علاوه بر افزایش صلح و سازش با ارشاد قانونی از طرح بی دلیل و غیرموجه دادخواست‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: هرچه قدر نظارت‌ها جدی و موثر‌تر باشد کیفیت خدمت رسانی به مردم، آن، ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در نهایت جلب رضایت خداوند متعال افزون‌تر خواهد بود و این نظارت‌ها به گونه‌ای نیست که زحمات و تلاش‌های بی شائبه همکاران نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *