گفت‌وگو|

لطیفی: ارسال از جناحین و استفاده از مهاجم قد بلند مکتب قلعه‌نویی است/ تیم ملی در فاز دفاعی مشکل دارد

1:10 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۳۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطیفی: ارسال از جناحین و استفاده از مهاجم قد بلند مکتب قلعه‌نویی است/ تیم ملی در فاز دفاعی مشکل دارد
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: باید زمان دهیم تا قلعه‌نویی بتواند ایراد‌های تیمش را شناسایی و به دنبال رفع آن‌ها باشد.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل کنیا، گفت: بُرد تیم ملی مقابل کنیا برای قلعه‌نویی مهم بود چرا که روحیه او و بازیکنان را بالا برد. از سوی دیگر ایران در فاز هجومی عملکرد خوبی در این دیدار داشت.

وی افزود: تیم ملی فوتبال همانند استقلال است که در دوره اول با قلعه نویی قهرمان شد. ارسال از جناحین مکتب قلعه نویی است. صادق محرمی در فاز دفاعی خیلی خوب است، اما رضاییان در فاز هجومی برتری دارد و قلعه نویی به دنبال بازیکنی در جناح چپ است که در فاز هجومی خوب باشد.

*کنیا به خوبی از ضدحملات استفاده کرد 

پیشکسوت فوتبال گفت: استفاده از مهاجم قد بلند سبک بازی همیشگی قلعه نویی است که شهریار مغانلو با قد بلند خود این نقش را در تیم ملی فوتبال دارد و با ضربات سر توپ را به مهاجمان کناری می‌رساند تا آن‌ها گل بزنند. مهدی طارمی و سردار آزمون هم در این زمینه خوب عمل می‌کنند.

لطیفی تصریح کرد: البته تیم ملی در فاز دفاعی مشکل دارد. علی رغم اینکه تیم کنیا در سطح بالایی نیست، اما توانست در ضد حمله به گل برسد و به خوبی از این شگرد استفاده کرد. به نظرم قلعه نویی باید چاره‌ای بیندیشد که زمانی که ملی پوشان توپ را از دست می‌دهند با ضد حمله مواجه نشوند. تیم‌هایی همانند ژاپن، استرالیا و کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا به مراتب سطح کیفی شان بالاتر از کنیاست و در صورت هجومی بازی کردن، تیم ملی برابر این تیم‌ها دچار مشکل می‌شود.

*کنیا فشار بیشتری به ما آورد

لطیفی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم تیم ملی ایران برابر کنیا بیشتر محک خورد چرا که تیم ملی روسیه انگیزه چندانی برای بازی کردن نداشت، اما بازیکنان کنیا با قدرت بازی کردند و فشار بیشتری به بازیکنان ما آوردند و این بازی مثمرثمر‌تر بود. باید زمان دهیم تا قلعه‌نویی بتواند ایراد‌های تیمش را شناسایی و به دنبال رفع آن‌ها باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *