علت تعلیق پرواز‌های خارجی هواپیمایی آتا چه بود؟

21:19 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۱۹
 
 علت تعلیق پرواز‌های خارجی هواپیمایی آتا چه بود؟
طبق آیین نامه جدید حقوق مسافر تاخیر پی در پی در انجام پرواز‌های هر یک از شرکت‌های هواپیمایی، منجر به تعلیق و لغو مجوز پرواز‌ها تا زمان برقراری نظم مجدد خواهد شد.

خبرگزاری میزان – ایرنا نوشت: سازمان هواپیمایی کشوری امسال با هدف کنترل تاخیر‌های نوروزی ایرلاین‌ها و همچنین با توجه به پیگیری‌ها و دغدغه‌های وزیر راه‌وشهرسازی، ستاد تسهیل سفر‌های هوایی نوروز ۱۴۰۲ را برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل داد و روز گذشته اعلام کرد که تاخیر پرواز‌های نوروری تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

در این ستاد عوامل نظارتی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با رصد ۲۴ ساعته فعالیت‌های مربوط به سفر‌های هوایی و خدمات‌رسانی به مردم را پایش خواهند کرد و برای شرکت‌های هواپیمایی متاخر نیز تصمیم گیری خواهد شد.

در همین راستا امروز «حسن خوشخو» معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی اعلام کرد که به دلیل تاخیرات طولانی مدت، بی نظمی در انجام پرواز‌ها و دریافت شکایت‌های گسترده مردمی مبنی بر عدم رعایت حقوق مسافران، از تاریخ ۱۵ فروردین همه پرواز‌های بین المللی شرکت آتا تعلیق خواهد شد.

وی در این پیام تویتیری نوشت: برقراری مجدد این پرواز‌ها منوط به ایجاد نظم در برنامه‌های پروازی و کسب رضایت مردم است.

گفتنی است، بر اساس آیین نامه جدید حقوق مسافر که در سال گذشته بعد از اصلاح، به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد، تاخیرات پی در پی موجب تعلیق پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواپیمایی آتا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *