گفت‌وگو|

بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور/ دمای هوای پایتخت کاهش می‌یابد

10:19 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۱۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور/ دمای هوای پایتخت کاهش می‌یابد
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:  امروز برای مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نقاطی از استان یزد و اصفهان، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و استان‌های غربی کشور، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در برخی نقاط خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و بعد از آن سامانه بارشی از مرز‌های کشور خارج می‌شود.

نقشینه افزود: پنجشنبه جوی آرام در کشور حاکم خواهد شد. چهارشنبه و پنجشنبه افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش‌ها در مناطق شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، آغاز می‌شود که همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی توصیه کرد تا در هنگام تردد‌های بین‌شهری و سفر‌های درون‌شهری پیش‌بینی سفری ایمن را در خصوص بارش‌ها و وضعیت جوی داشته باشند.

نقشینه ادامه داد: بارش‌ها مجدد شنبه در شمال غرب، سواحل شمال و شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز آغاز می‌شود. جمعه و شنبه، کاهش دمای ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما برای شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

وی از افزایش باد شدید و پدیده گردوخاک برای روز جمعه در استان‌های غربی خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، جمعه و شنبه نیز دریای‌خزر، مواج و متلاطم می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری است که احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط از استان‌های تهران وجود دارد. چهارشنبه و پنجشنبه آسمان صاف می‌شود. جمعه شب برای تهران باران پیش‌بینی شده است و شنبه نیز آسمان تهران گاهی رگبار و رعدوبرق دارد.

بیشینه دمای تهران امروز ۲۰، فردا و پس فردا ۲۲، جمعه ۲۰ و شنبه ۱۴ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *