افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسیحیان در قدس اشغالی

15:51 - 07 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۰۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسیحیان در قدس اشغالی
مسیحیان ۱۰۰ سال پیش ۲۵ درصد از ساکنان قدس اشغالی را تشکیل می‌دادند، اما امروز فقط یک درصد هستند.

خبرگزاری میزان - «هاآرتص» در گزارشی فاش کرد که جنایات ناشی از نفرت از جمله خرابکاری و تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مسیحیان عرب در قدس اشغالی از ابتدای سال جاری میلادی به شدت افزایش یافته است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، اعضای کلیسا افزایش جنایات ناشی از نفرت ضد مسیحیان را به سخنان افراطی‌ترین کابینه راستگرایی که رژیم صهیونیستی تا کنون داشته است، نسبت می‌دهند.

پلیس رژیم صهیونیستی این موضوع را به اندازه کافی جدی نمی‌گیرد و از به رسمیت شناختن تعداد فزاینده جنایات ناشی از نفرت خودداری می‌کند. مسیحیان اکنون احساس می‌کنند که گزارش چنین حوادثی بیهوده است. 

یک کشیش به نقل از مرکز بین کلیسایی قدس اشغالی، گفت که در سال جاری بیش از ۹۰ بار به او اهانت شده است.

«فرانچسکو پاتون»، متولی نظم فرانسیسکن در اراضی اشغالی، گفت: تصادفی نیست که مشروعیت بخشیدن به تبعیض و خشونت در فضای سیاسی کنونی اسرائیل به اعمال نفرت و خشونت علیه جامعه مسیحی نیز تبدیل می‌شود. ما انتظار داریم و می‌خواهیم که کابینه اسرائیل و سازمان‌های مجری قانون برای تضمین امنیت برای همه جوامع، تضمین حمایت از اقلیت‌های مذهبی و ریشه‌کن کردن تعصب مذهبی، قاطعانه عمل کنند. 

پلیس رژیم صهیونیستی روایت‌های مسیحیان را رد کرده و مدعی شد که با تمام حوادث گزارش شده به سرعت و قاطعانه برخورد می‌شود و مظنونان در بیشتر موارد بازداشت و در برخی از آن‌ها متهم شده‌اند.

در این گزارش اشاره شده که مسیحیان ۱۰۰ سال پیش ۲۵ درصد از ساکنان قدس اشغالی را تشکیل می‌دادند، اما امروز فقط یک درصد هستند.

تعداد مسیحیان عرب در قدس اشغالی پس از اشغال ۱۹۶۷ شروع به کاهش کرد، زیرا رژیم صهیونیستی از آن زمان ۳۰ درصد از زمین‌های آن‌ها را مصادره کرده و بسیاری از اموال را از طریق معاملات زمین‌های مشکوک به سرقت برده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *