گزارش|

آشنایی با کنیا حریف تیم ملی ایران| ملاقات با تیم ۱۰۱ جهان؛ ۵۰۰ روز دور از مسابقه

0:15 - 07 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۹۸۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
آشنایی با کنیا حریف تیم ملی ایران| ملاقات با تیم ۱۰۱ جهان؛ ۵۰۰ روز دور از مسابقه
تیم‌های ملی فوتبال ایران و کنیا از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (سه‌شنبه) در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

خبرگزاری میزان - تیم‌های ملی فوتبال ایران و کنیا در حالی فردا (سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه) از ساعت ۲۰:۳۰ در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت که اعضای این تیم روز گذشته به تهران رسیدند و امروز (دوشنبه) هم یک جلسه تمرین سبک را پیش از رویارویی با ملی‌پوشان ایران برگزار خواهند کرد.

حریف فردای تیم ملی فوتبال ایران در این سال‌ها اتفاقات جالبی را پشت سر گذاشته است به طوری که ۳ بار توسط فیفا تعلیق شده و حدود ۵۰۰  روز از آخرین مسابقه رسمی آنها می‌گذرد.

*کشور شناسی:

کنیا با جمعیتی نزدیک به ۴۸ میلیون نفر در منطقه شرق آفریقا قرار دارد که پایتخت این کشور نایروبی است. آن‌ها با سودان جنوبی، سومالی، اتیوپی، اوگاندا و تانزانیا مرز مشترک دارند و یکی از زیبایی‌های چشم نواز مشترک بین تانزانیا و کنیا قله معروف کلیمانجارو است. حیات وحش بکر و زیبای این کشور در بین کشور‌های قاره آفریقا زبان زد است. آن‌ها تا سال ۱۹۶۳ مستعمره انگلیس بودند و در تاریخ ۱۲ دسامبر ۱۹۶۳ میلادی، رسماً از پادشاهی بریتانیا استقلال یافتند.

*تاریخچه فوتبال:

کنیا اولین مسابقه بین المللی فوتبال خود را اول می ۱۹۲۶ در نایروبی و مقابل اوگاندا برگزار کرد که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. فدراسیون فوتبال کنیا در سال ۱۹۶۰ به عضویت فیفا درآمد.

تلخ‌ترین باخت تاریخ فوتبال این کشور در ۱۹۳۳ رقم خورده است؛ در مسابقه‌ای که اوگاندا توانست با نتیجه ۱۳ بر یک کنیا را شکست دهد، اما ۴ اکتبر ۱۹۶۱ نیز برای فوتبال این کشور یادآور بزرگترین برد تاریخ است. در مسابقه‌ای که آن‌ها توانستند با نتیجه ۱۰ بر صفر زنگبار را شکست دهند.

فوتبال کنیا تا به امروز نتوانسته به جام جهانی صعود کند؛ آن‌ها حتی تا به امروز از مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا نیز صعود نکرده‌اند و همواره در مرحله گروهی حذف شده‌اند.

کنیا در رتبه ۱۰۱ رنکینگ فیفا قرار دارد و بهترین جایگاه این تیم در رنکینگ رتبه ۶۸ بوده است.

 

آشنایی با کنیا حریف تیم ملی ایران؛ ملاقات با تیم ۱۰۱ جهان، ۵۰۰ روز دور از مسابقه

 

*تعلیق!

کنیا یکی از مشتریان پر و پا قرص فیفا در زمینه تعلیق است به طوری که فدراسیون فوتبال این کشور تا کنون ۳ مرتبه توسط فیفا تعلیق شده است.

سال ۲۰۰۴: فدراسیون فوتبال کنیا به دلیل دخالت مستقیم دولت در امور فدراسیون برای ۴ ماه تعلیق شد. این تعلیق پس از دادن ضمانت دولت و فدراسیون برای نگارش اساسنامه جدید منطبق با چارچوب‌های فیفا برداشته شد.

سال ۲۰۰۶: در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۶، کنیا به دلیل ناتوانی در اجرای توافق نامه ژانویه ۲۰۰۶ با فیفا برای حل مشکلات مکرر فدراسیون خود از فوتبال بین المللی محروم شد. فیفا اعلام کرد که این تعلیق تا زمانی که فدراسیون به توافقات قبلی عمل کند پابرجا خواهد ماند.

سال ۲۰۲۲: در فوریه ۲۰۲۲ فیفا مجدد به دلیل دخالت مستقیم دولت در فدراسیون و عزل و نصب هیات رئیسه خارج از چارچوب‌های اساسنامه، مطابق ماده ۱۶ فدراسیون فوتبال کنیا را تعلیق کرد، اما با ارسال نامه‌ای از سوی بری اوتینو، دبیرکل فدراسیون کنیا به فیفا و تأیید بر اینکه دولت به نمایندگی از سوی وزیر ورزش به احیای هیات رئیسه قانونی پرداخته، این تعلیق را چندی قبل ملغی اعلام کرد. تعلیق آخر باعث شد تا مسابقات کنیا با کشور‌های کامرون، نامبیا و بوروندی لغو شود.

*بازگشت به فوتبال بعد از ۵۰۰ روز:

از آخرین مسابقه فوتبال کنیا بیش از ۵۰۰ روز گذشته است و آن‌ها بعد از آخرین رفع تعلیق قرار است با تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی رقابت کنند. رقابتی که برخی منتقدان آنرا مفید برای فوتبال ملی ایران با این جایگاه نمی‌دانند، اما ظاهراً مسئولان فدراسیون فوتبال برای خالی نماندن برنامه‌های تیم ملی به ناچار به آن تن‌ داده‌اند.

از دیگر نکات جالب این تیم حضور انگین فیرات در رأس تیم ملی فوتبال کنیاست که سابقه کار در تیم ملی ایران در زمان سرمربیگری علی دایی و همچنین سابقه حضور در باشگاه‌های سپاهان و سایپا را دارد که به نظر می‌رسد این سابقه چندان هم در برگزاری این دیدار بی تأثیر نبوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: تیم ملی فوتبال

سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
0
تیم کنیا رتبه ۱۰۱ جهان و ایران ۲۴ است . چرا هر چی کشور ضعیفتر از ما همیشه باید با ما بازی دوستانه انجام دهد. لابد بعد از بردن این تیم که هفتاد و پنج پله در رنکینگ از ما ضعیفتر است در بوق و کرنا میدمیم که بردیم و عجب بازی زیبایی کردیم. این بازیها کوچکترین سودی برای تیم ما ندارن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *