حمایت نظام مالیاتی جهت رشد تولید در سال جدید افزایش می‌یابد

14:21 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۹۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حمایت نظام مالیاتی جهت رشد تولید در سال جدید افزایش می‌یابد
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی جزء پیشگامان حمایت از تولید در چارچوب سیاست دولت مردمی جهت تحقق شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید است.

خبرگزاری میزان _ داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به رویکرد مردمی‌سازی مالیات مبتنی بر عدالت مالیاتی و حمایت از تولید گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، کاهش نرخ مالیات واحد‌های تولیدی به میزان ۷ درصد (براساس بند م تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲) بود که این به معنای کمک به رشد تولید است.

وی ضمن تاکید بر اینکه وصول مالیات باید بر اساس قانون و رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشد، افزود: تصویب این موضوع به رای نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد و ما مجری قانون خواهیم بود. حمایت از رشد تولید در چارچوب اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، یک اصل مهم برای نظام مالیاتی است.

منظور درخصوص مالیات ستانی از  شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی عنوان کرد: همه فعالان اقتصادی اعم از خصوصی و دولتی که فعالیت اقتصادی دارند، طبق قانون مشمول مالیات هستند و در این زمینه تمکین می‌کنند.

به گزارش شادا، وی با اشاره به عملکرد یک ساله سازمان امور مالیاتی در خصوص تحقق شعار سال به عنوان یک راهبرد مهم سازمانی گفت: کمک به رشد تولید و حمایت از تولیدکنندگان از اهداف و کارویژه‌های همه ارکان دولت و مجلس بوده و یکی از شاخص‌های نظام مالیاتی در دوره تحول آفرینی محسوب می‌شود. سازمان امور مالیاتی کشور مجری قانون بوده و فصل الخطاب برای ما قانون است، هر جایی که قانون اشاره به اخذ مالیات کرده ما مکلف به وصول آن هستیم و در مواردی که دارای معافیت قانونی است طبیعتا" امکان مطالبه آن وجود ندارد، بعنوان مثال فعالیت‌های کشاورزی از معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند و از مالیات معاف هستند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *