گفت‌وگو|

ورود سامانه بارشی از غرب به کشور/کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای در جنوب‌غرب و غرب

10:19 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۹۳۶
ورود سامانه بارشی از غرب به کشور/کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای در جنوب‌غرب و غرب
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

خبرگزاری میزان _ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بتدریج در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، بوشهر، فارس، اصفهان و یزد، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز را در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال‌غرب فارس پیش‌بینی کرد و افزود: در این مناطق، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و حتی در مناطق مستعد ریزش تگرگ را نیز انتظار داریم. در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان، بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی شده است.

نقشینه از کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای دما برای امروز در جنوب غرب و غرب خبر داد و گفت: فردا سامانه بارشی به جز سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی در سایر مناطق کشور فعال است. شدت بارش فردا در شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان پیش‌بینی شده است که برای آن مناطق هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

وی برای سه‌شنبه در کل کشور ابرناکی و بارش را پیش‌بینی کرد و افزود: بتدریج بعدازظهر سه‌شنبه در نیمه غربی کشور از بارش‌ها کاسته می‌شود و دما در این مناطق افزایش می‌یابد. چهارشنبه در نیمه شرقی کشور در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان، رگبار باران و وزش باد خواهیم داشت. در مرکز و نوار شرقی کشور جو آرام و پایدار پیش‌بینی شده است و روند افزایش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد. این سامانه بارشی چهارشنبه بتدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و  اردبیل افزایش موقت دما در روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد.

به گفته وی، با عبور موج دیگری از شمال‌غرب کشور، چهارشنبه در مناطقی از استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، وزش باد شدید می‌شود و افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

نقشیینه افزود: پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال‌غرب با نفوذ جریانات شمالی، سواحل دریای خزر، بارش خواهند داشت و در اردبیل، گیلان و مازندران، بارش‌ها آغاز می‌شود. جمعه نیز گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات بارش پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بعدازظهر امروز و فردا شمال و مرکز خلیج‌فارس مواج  می‌شود. سه شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه ادامه داد: برای تهران امروز افزایش ابر، رگبار باران، احتمال رعدوبرق، وجود دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۰ و فردا ۱۶ درجه خواهد شد. فردا تهران ابری و رگبار باران خواهد داشت. فرداشب تهران رگبار باران، گاهی رعدوبرق خواهد داشت و سه‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری پیش‌بینی شده است و چهارشنبه و پنچشنبه تهران صاف خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *