طرح پارلمان انگلیس برای مقابله با آزار جنسی گسترده در این کشور

13:53 - 05 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طرح پارلمان انگلیس برای مقابله با آزار جنسی گسترده در این کشور
بر اساس نظرسنجی‌ها، دو سوم زنان از راه رفتن تنها در شب در خیابان‌های انگلیس احساس امنیت نمی‌کنند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان پارلمان انگلیس طرح‌هایی را تصویب کرده‌اند که آزار جنسی خیابانی را به عنوان یک جرم با مجازات تا دو سال حبس محکوم می‌کنند. 

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، تماس فیزیکی، دنبال کردن یک نفر یا مسدود کردن راه او در انگلیس تحت لایحه‌ای که توسط دولت «ریشی سوناک» حمایت می‌شود، جرم محسوب خواهد شد.

البته آزار جنسی در حال حاضر در این کشور غیرقانونی است. هدف این لایحه بهبود اجرای قانون و هدف قرار دادن آزار و اذیت خیابانی است. 

«گرگ کلارک»، وزیر بازرگانی سابق انگلیس، به نمایندگان پارلمان گفت که قصد لایحه او «تقویت تغییر در فرهنگ» این کشور است. 

وی گفت: از آنجایی که این موضوع تاکنون به طور خاص جرم نبوده، بسیاری از زنان و دختران فکر می‌کنند که گزارش این گونه آزار‌ها به پلیس فایده‌ای ندارد.

نظرسنجی توسط YouGov که سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که دو سوم زنان از راه رفتن تنها در شب در خیابان‌های انگلیس احساس امنیت نمی‌کنند.

طرح پارلمان انگلیس برای مقابله با آزار جنسی گسترده در این کشور

به گفته سرویس دادستانی انگلیس، زنان و دختران زیر ۳۴ سال در انگلیس بیشترین احتمال را دارند که هدف تجاوزات جنسی قرار بگیرند، اما کمترین احتمال را دارد که آن‌ها را گزارش کنند.

همچنین تعدادی از موسسات خیریه می‌گوید ۷۵ درصد از دختران، برخی از آن‌ها حتی در سنین تا ۱۲ سال، در طول زندگی خود نوعی از آزار جنسی عمومی را تجربه کرده‌اند.

قتل «سارا اورارد»، که در سال ۲۰۲۱ توسط «وین کوزنز»، یک افسر پلیس در حال رفتن به خانه در جنوب لندن ربوده و کشته شد، نگرانی‌ها را در مورد ایمنی زنان و نگرش مردان نسبت به زنان در این کشور افزایش داد.

همچنین شش ماه بعد، «سابینا نسا»، ۲۸ ساله و معلم مدرسه ابتدایی، در جنوب لندن توسط مردی که هرگز ندیده بود به قتل رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *