کربی: واشنگتن دنبال درگیری با ایران نیست

21:16 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۱۸
کربی: واشنگتن دنبال درگیری با ایران نیست
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر اینکه واشنگتن دنبال درگیری با ایران نیست، تصریح کرد: ما دنبال درگیری مسلحانه با ایران یا کشوری دیگر در آن منطقه نیستیم.

خبرگزاری میزان - جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی پس از آنکه آمریکا بعد از کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی بر اثر حمله پهپادی در سوریه به مناطقی در این کشور حمله کرد، تاکید کرد: واشنگتن دنبال درگیری با ایران نیست. 

وی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان و در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا این حمله پهپادی را «اقدام جنگی» تلقی می‌کند گفت: «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم.»

کربی همچنین افزود:ما دنبال درگیری مسلحانه با ایران یا کشوری دیگر در آن منطقه نیستیم. 

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: هدف ما محافظت از پایگاهمان در سوریه است که برای شکست داعش در آنجا است و قصد داریم از افرادمان در این تأسیسات در برابر گروه‌های تحت حمایت ایران محافظت کنیم.


 گفتنی است، حمله پهپادی در تأسیسات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در نزدیکی «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه به کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن ۵ نظامی آمریکا منجر شده است و دولت «جو بایدن» در واکنش به این حمله پهپادی به مناطقی در سوریه حمله کرد و ۱۱ نفر را به شهادت رساند. 


انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *