۲۹ درصد از اراضی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویر احمد در سال ۱۴۰۱ حد نگاری شد

14:53 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۹ درصد از اراضی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویر احمد در سال ۱۴۰۱ حد نگاری شد
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از حدنگاری ۲۹ درصدی اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

 حسن نگین تاجی در گفت‌وگو با میزان درمورد حدنگاری اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: تاکنون ۲۸ و نه دهم درصد از اراضی کشاورزی استان در پنج حوزه ثبتی بویراحمد، دنا، گچساران و دهدشت در طرح کاداستر جانمایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در طرح حدنگار اراضی کشاورزی بیش از ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۵ حوزه ثبتی استان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی علاوه بر همکاری سازمانی، نیازمند همراهی مردم است، افزود: در اجرای این طرح با مشکلاتی، چون عدم استقبال مردم و همکاری دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها مواجه هستیم و نبود انحصار وراثت بین وراث از عدیده مشکلات این طرح است.

نگین تاجی با اظهار اینکه یکی دیگر از مشکلات اجرای طرح، تداخل پلاک‌های ثبتی در یکدیگر است گفت: در همین زمینه تاکنون ۱۲۳ پلاک به مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۹ هکتار رفع تداخل شده است.

 وی در ادامه افزود: تعداد ۸۰۱ پلاک به مساحت ۱۴۱هزار و ۸۶۲ هکتار نیز اراضی رفع تداخل نشده در استان وجود دارد. قاضی القضات دادگستری استان در پایان بیان داشت:در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان، تاکنون بیش از ۵ هزار دویست قطعه زمین صاحب سند شده‌اند که مساحت قطعات صاحب سند شده، ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار می‌باشد. لازم به توضیح است آمار عملکرد استان تاقبل از شهریور ۱۴۰۱ کمتر از یک درصد بوده وباتوجه به مصوبات شورای قضایی والزام دستگاه‌ها به همکاری. آمار عملکرد استان رشد چشمگیری داشته وتمام اسناد مالکیت صادره سند مالکیت جدید است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *