اجرای طرح عملیاتی دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری در کشور/ بیش از ۴۰ هزار فقره کشف و ۳۳ هزار نفر دستگیر شدند

13:00 - 03 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۶۹۲
اجرای طرح عملیاتی دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری در کشور/ بیش از ۴۰ هزار فقره کشف و ۳۳ هزار نفر دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: اجرای طرح عملیاتی سارقان تحت تعقیب و متواری در سراسر کشور منجر به دستگیری بیش از ۳۳ هزار نفر سارق و همچنین ۴۰ هزار فقره انواع کشف شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار کرد: در راستای مهار و تشدید اقدامات مقابله‌ای با جرایم به ویژه سرقت طرح شناسایی و دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری با هماهنگی و همکاری مراجع قضائی و دیگر واحد‌های انتظامی از ۲۵ بهمن تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته به مدت ۳۵ روز به مرحله اجرا درآمد.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱ هزار و ۷۲۶ تیم عملیاتی در اجرای این طرح سهیم بودند، افزود: پس از اتمام ۳۳ هزار و ۴۲۳ نفر دستگیر، ۱ هزار و ۶۷۹ باند متلاشی و حدود ۴۰ هزار و ۳۹۸ فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه این طرح به منظور سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء سارقان انجام شد، افزود: افزایش احساس امنیت اجتماعی و عمومی، پیشگیری از تکرار و وقوع سرقت‌های دیگر و اعمال بازدارندگی سریع و مناسب. از جمله اهداف این طرح بودند.

وی با بیان اینکه سایر پلیس‌های تخصصی در این طرح مشارکت داشتند، گفت: امنیت محصول یک فرایند همگانی است و ضرورت دارد به غیر سازمان‌های مختلف مردم نیز در مقابله با این جرم همکاری داشته باشند.

سردار قنبری با بیان اینکه سارقان تحت تعقیب، محکومان متواری و باند‌های فعال در ارتکاب با سرقت از جمله اولویت‌های این طرح بودند، خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه با سارقان یکی از دغدغه‌های مردم است که این موضوع سرلوحه ماموریت‌های مهم پلیس آگاهی است و با جدیت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *