آخرین وضعیت جاده‌های کشور/ جاده کرج - چالوس کامل بسته شد

11:26 - 03 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۶۷۵
آخرین وضعیت جاده‌های کشور/ جاده کرج - چالوس کامل بسته شد
در این خبر آخرین وضعیت جاده‌ها و آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تا سوم فرودین ماه بیان شده است.

خبرگزاری میزان - در این خبر آخرین وضعیت جاده‌ها و آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تا سوم فرودین ماه بیان شده است.

جاده کرج - چالوس کامل بسته شد/ سقوط سنگ در محدوده مازندران
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۵:۳۱

رییس پلیس راه البرز گفت: دقایقی پیش یک فقره سقوط سنگ در محدوده سیاه بیشه رخ داد که سبب بسته شدن کل محور کرج - چالوس شد .

اکنون تردد از آزادراه تهران - شمال و میدان امیرکبیر در جاده کرج - چالوس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

افزایش ۱۱ درصدی سفرهای نوروزی
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۵:۲۲

رئیس سازمان راهداری گفت: در بازه زمانی تعطیلات نوروز سال جاری تا روز گذشته بیش از ۱۷ میلیون و ۲۶۶ هزار تردد ثبت شده است.

همانگونه که پیش‌بینی می‌کردیم آمار سفرهای نوروزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

پویش همراهان سفر در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در ۱۰۰ نقطه پرتردد کشور و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌های منتخب اجرایی شده است.

وقوع ۸۰۰ تصادف جاده‌ای در تعطیلات نوروز
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۵:۲۱

وحید سلیمی سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار خدمات ارائه شده از روز ۲۴ اسفندماه تا روز دوم فرودین‌ماه گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲، در ۱۵۲۰ عملیات و خدمات شرکت کردند که از این تعداد ۷۹۷ مورد عملیات جاده‌ای، ۷۶ مورد عملیات و خدمات جوی، ۳۷ مورد عملیات کوهستان و ۸ مورد نیز عملیات در محیط‌های آبی بوده است.

سخنگوی ادامه داد: در این مدت به ۲۵ هزار و ۸۷۲ نفر امدادرسانی شده است که ۱۴۹۴ نفر خدمات اسکان اضطرای، ۶۳۷ نفر انتقال به مراکز درمانی، ۸۸۷۶ نفر درمان در محل و ۶۴ نفر نیز، خدمات انتقال به مناطق امن را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه ۱۴۱ مورد عملیات نجات فنی و ۱۸۳ نفر رهاسازی مصدوم در سوانح جاده‌ای انجام شده است، از انجام تست قندوفشارخون برای ۹۴۵۸ نفر خبر داد.

سلیمی در مورد آمار انجام عملیات امداد و نجات در استان‌های مختلف، بیان کرد: استان‌های مازندران با ۱۰۰ مورد، اصفهان با ۸۴ مورد و فارس با ۷۳ مورد از جمله استان‌هایی هستند که بیشتری عملیات امداد و نجات در آنجا انجام شده است.

جاده چالوس به علت تخلیه بار ترافیکی یکطرفه شد
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۴:۰۷
سرهنگ شیرانی گفت: بررسی وضعیت تردد در جاده‌های کشور بیانگر شروع موج اول برگشت از سفر‌های نوروزی و همچنین شروع موج دوم سفرهاست و در حال حاضر جاده چالوس مسیر جنوب به شمال با توجه به حجم تردد بالا به منظور سهولت در تردد عزیزان هموطن در سفرشان به سمت شمال یک طرفه است و عزیزانی که در این مسیر هستند می‌توانند به سمت شمال به سهولت تردد کنند و بقیه مسیر‌ها و محور‌های اصلی و مواصلاتی کشور هیچ گونه محدودیتی اجرا نشده همه مسیر‌ها و جاده‌ها باز است.

وی افزود: در مسیر هراز و فیروزکوه نیز در قسمت‌هایی از جاده سنگینی بار ترافیک مشاهده می‌شود اما انسداد ناشی از تصادف نداریم.

شیرانی در پایان گفت: در محور قزوین - رشت در ورودی شهرهای منجیل و رودبار ترافیک پرحجم مشاهده می شود لذا از رانندگان تقاضا می کنیم در این محور با صبر، حوصله و آرامش رانندگی کنند و ادامه مسیر دهند همچنین سایر راه های مواصلاتی کشور ترافیک روان وجود دارد.

سرهنگ شیرانی اعلام کرد: پیش بینی وضعیت سفرهای نوروزی بیانگر افزایش تردد در مسیرهای برگشت به مبدا مسافران نوروزی طی امروز و به میزان بیشتر در فردا رخ خواهد داد.

وی افزود: در ایام قبل از نوروز امسال و وجود چند روز زمان برای شروع سفرها قبل از ایام تحویل سال، شروع سفرهای هموطنان در چند روز متوالی توزیع شد و برخلاف نوروز سال‌های گذشته شاهد ترافیک روانتری در سطح جاده های کشور بودیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: این سفرهای صورت گرفته، چنانچه در برگشت با یکدیگر همزمانی پیدا کند به علت ظرفیت محدود شبکه معابر جاده ای می تواند در برخی از ساعات ترافیک های سنگینی ایجاد کند. بنابر این توصیه پلیس راهور مدیریت زمان سفرهای برگشت هموطنان است، بهتر است با توجه به اوج سفرهای برگشت فردا هموطنان زمان برگشت را برای امروز پیش بینی کند و چنانچه در شرایط اشباع ظرفیت جاده ها قرار گرفتند حتما با رعایت صبر و حوصله رانندگی کنند.

بارش شدید باران همراه با طغیان رودخانه‌ها در شرق کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۱:۲۸

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز سامانه بارشی نیمه شرقی کشور فعال است و بیشترین بارش‌ها برای خراسان جنوبی و خراسان رضوی که هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شده است، پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها می‌تواند دز این مناطق سنگین و شدید باشد و موجب لغزندگی جاده‌ها کاهش دید، طغیان رودخانه ها، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ، در نواحی کوهستانی شود، متذکر شد: همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی در این مناطق ضروری است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه ازاواخر وقت امشب سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، افزود: جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را شاهد هستیم.

گودرزی با بیان اینکه سامانه بعدی از اوایل هفته آینده وارد کشور می‌شود، ادامه داد: روز یکشنبه نیمه در غربی کشور بارندگی مورد انتظار است و عزیزانی که قصد سفر به غرب کشور را دارند باید وضعیت راه‌ها و هواشناسی را رصد کنند.

وی باش اشاره به اینکه امروز نیمه شرقی هوا به طور محسوس سردتر می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد:از اوایل هفته آینده در تهران بارش باران بهاری رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - رشت/ بارش برف و باران در محور‌های چالوس و هراز
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۱:۲۷

مهرداد برقی در خصوص آخرین وضعیت محور‌های شمالی گفت: ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پیست آبعلی تا امامزاده هاشم و محدوده‌های لاسم، آب اسک و رینه، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - رشت محدوده رودبار و تردد روان در محور‌های چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال مسیر گزارش شده است.

برقی افزود: محور‌های چالوس و هراز دارای بارش برف و باران، محور فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت فاقد مداخلات جوی هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت جوی اظهار کرد: بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز و مازندران همچنین بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس مرکز مدیریت راه‌ها محور‌های مسدود شریانی بمپور – دلگان، محور چالوس و آزادراه تهران – شمال هستند.

همچنین محدودیت تردد با تغییر مسیر محور قدیم خرم آباد - پلدختر است که تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

برقی تشریح کرد: محور‌های دارای انسداد فصلی لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان و پونل – خلخال است.

شایان ذکر است محور مسدود غیرشریانی محور شهمیرزاد – فولاد محله - کیاسر اعلام شده است.

افزایش یک درصدی تردد در محور‌های برون شهری
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۱:۲۶

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است. طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۸۷ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۵.۰ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

کدام جاده‌ها مسدود است؟
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۱:۲۵

جاده رامیان-اولنگ-شاهرود، جاده فرعی شمشک-دیزین، جاده شهداد-نهبندان‌، جاده لاسم-ارجمند، ‌جاده وازک-بلده، جادخ قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، جاده جدید پاوه-سروآباد، جاده جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا، جاده گنج‌نامه-تویسرکان و جاده پونل-خلخال در حال حاضر مسدود است.

جاده‌های کندوان و تهران-شمال هم پس از مسدودی دیشب باز شده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *