بارش شدید باران همراه با طغیان رودخانه‌ها در شرق کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده

10:22 - 03 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۶۶۵
بارش شدید باران همراه با طغیان رودخانه‌ها در شرق کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز سامانه بارشی نیمه شرقی کشور فعال است و بیشترین بارش‌ها برای خراسان جنوبی و خراسان رضوی که هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شده است، پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها می‌تواند دز این مناطق سنگین و شدید باشد و موجب لغزندگی جاده‌ها کاهش دید، طغیان رودخانه ها، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ، در نواحی کوهستانی شود، متذکر شد: همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی در این مناطق ضروری است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه ازاواخر وقت امشب سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، افزود: جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را شاهد هستیم.

گودرزی با بیان اینکه سامانه بعدی از اوایل هفته آینده وارد کشور می‌شود، ادامه داد: روز یکشنبه نیمه در غربی کشور بارندگی مورد انتظار است و عزیزانی که قصد سفر به غرب کشور را دارند باید وضعیت راه‌ها و هواشناسی را رصد کنند.

وی باش اشاره به اینکه امروز نیمه شرقی هوا به طور محسوس سردتر می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد:از اوایل هفته آینده در تهران بارش باران بهاری رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *