رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

همدلی و همکاری دولت و بخش خصوصی موجب رشد اقتصادی می‌شود

23:23 - 01 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
همدلی و همکاری دولت و بخش خصوصی موجب رشد اقتصادی می‌شود
یک فعال اقتصادی تحقق رسیدن به شعار سال را همدلی، همکاری و همراهی دولت با تولیدکنندگان دانست و گفت: نظر، تجربه و علم بخش خصوصی کمکی برای رسیدن به رشد اقتصادی خواهد شد. 

ابوالفضل صادقی، مدیرعامل شرکت فرش دستباف صادقی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر 《مهار تورم و رشد تولید》 در گفتگو با میزان گفت: تحقق امر مهار تورم نیاز به همکاری و همدلی در داخل کشور دارد و باید با تکیه بر تولید داخل و کاهش وابستگی زمینه‌های دستیابی به این امر را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین موجود بر سر راه تولیدکنندگان موجب کاهش سرعت تولید خواهد شد، تصریح کرد: ایجاد شرایط و زمینه‌های لازم از طرف مسئولین برای فعالان اقتصادی موجب رشد اقتصادی خواهد شد که در پی آن کنترل تورم را نیز محقق می‌سازد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه همکاری، همدلی و همراهی دولت و تولیدکنندگان نه تنها موجب رشد اقتصادی خواهد شد بلکه خلاقیت را نیز به همراه خواهد داشت، افزود: دولت برای حمایت از بخش صنعت و تولید باید از تجربه، نظر و علم بخش خصوصی کمک گیرد تا بتواند ثبات اقتصادی را به وجود آورد.


صادقی همچنین یکی دیگر از عوامل رشد اقتصادی را ایجاد تعامل با کشور‌ها و افزایش صادرات دانست و گفت: برای افزایش صادرات نیازمند اصلاح برخی از قوانین مانند رفع تعهدات ارزی، پیمان‌سپاری و اصلاح تعرفه‌های ارزی است.

وی افزود: در برخی موارد تعرفه‌های ارزی موجود، باعث افزایش هزینه‌ها برای تولیدکنندگان و در پی آن موجب گران‌شدن محصولات و این امر موجب عدم رقابت با سایر کشور‌ها خواهد شد و رفع این موانع از سوی دولت کمک‌کننده است. 

این فعال اقتصادی همچنین به نیمه‌کاره ماندن پروژه نمایشگاه فرش در قم از سال ۱۳۸۹ اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت ۴۰ هزار نفری بافندگی در شهر قم تکمیل و اتمام این نمایشگاه موجب ارتقای صنعت فرش خواهد شد.

انتهای پیام/

امید گراوند


برچسب ها: رشد اقتصادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *