رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۰۷ هزار و ۷۶۸ پرونده استان کرمان در سال ۱۴۰۱ مختومه شد/۲ هزار و ۶۴۶ پرونده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان به صلح و سازش ختم شد

12:09 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۰۷ هزار و ۷۶۸ پرونده استان کرمان در سال ۱۴۰۱ مختومه شد/۲ هزار و ۶۴۶ پرونده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان به صلح و سازش ختم شد
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: تعداد پرونده‌های وارد شده به کل شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۷۸۲ فقره پرونده بوده است که ۲۰۷ هزار و ۷۶۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

مهدی تقی زاده درگفت‌وگو با میزان، با اشاره به این مطلب که نخستین شورای حل اختلاف استان کرمان در سال ۱۳۸۱ در شهرستان بردسیر آغاز به کار کرده است، افزود: در حال حاضر ۳۱۴ شعبه حل اختلاف که ۱۲۷ شعبه رایی، ۱۰۳ شعبه صلحی و ۸۴ شعبه روستایی در استان کرمان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طول ۲۰ سال فعالیت شورا‌های حل اختلاف استان کرمان ۹۰۲ هزار و ۲۶۳ فقره پرونده به مصالحه ختم شده است و بر این اساس میانگین درصد کل پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های قابل صلح، ۴۴ درصد بوده است.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان به اقدامات انجام شده در شعب حل اختلاف ویژه زندان از بدو تاسیس تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز اشاره و بیان کرد: در این شورا‌ها مجموعا ۱۶ هزار و ۴۵۳ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

تقی زاده افزود: تعداد مددجوی ان (زندانیان) آزاد شده توسط شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان نیز شش هزار و ۵۶۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در سراسر استان کرمان در مجموع ۱۳۰ فقره پرونده قصاص با سازش مختومه کرده اند.

 گزارش عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: تعداد پرونده‌های وارد شده به کل شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۷۸۲ فقره پرونده بوده است که ۲۰۷ هزار و ۷۶۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

تقی زاده تعداد پرونده‌های مصالحه شده در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ را ۶۵ هزار و ۸۵۲ فقره دانست و ادامه داد: درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های مختومه ۳۲ درصد و میزان پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح ۴۴ درصد بوده است.

وی بیان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، ۳۱ روز و درصد ابلاغ الکترونیک نیز ۹۰ درصد بوده است.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان تصریح کرد: میزان در امد تحقق یافته شورا‌های حل اختلاف استان در ۱۱ ماهه که به حساب خزانه واریز شده است مبلغ ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۴۶۰ ریال بوده است.

 گزارش عملکرد شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱

وی با اشاره به این مطلب که در ۱۰ شهرستان استان شورای حل اختلاف ویژه زندان فعالیت دارد، گفت: در کرمان ۳ شورا و در شهرستان‌های جیرفت، سیرجان، بافت، رفسنجان، زرند، بم، شهربابک، کهنوج و منوجان هرکدام یک شورای حل اختلاف ویژه زندان فعالیت دارد.

تقی زاده بیان کرد: تعداد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، تعداد سه هزار و ۷۴۵ فقره پرونده که تعداد سه هزار و ۸۱۸ فقره مختومه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۶۴۶ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان به صلح و سازش ختم شده است، گفت: تعداد ۶۸۱ مددجو نیز با وساطت و وقت گذاری کارکنان شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان آزاد شده اند.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان عنوان کرد: تعداد کل پرونده‌های قصاص سازش شده در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ توسط شورا‌های حل اختلاف ۲۷ فقره است که تعداد ۱۰ فقره مربوط به شهر کرمان، ۷ فقره مربوط به جیرفت و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

تقی زاده عنوان کرد: تعداد صلح یاران فعال در ستاد صبر استان و شهرستان‌ها ۲۸۷ نفر است که بیشترین این صلح یاران به تعداد ۱۱۰ نفر در شهرستان کرمان مشغول فعالیت در راستای ایجاد صلح و سازش و گرفتن رضایت در پرونده هاهستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تعداد ۳۷ نفر متقاضی میانجی گری در سال ۱۴۰۰ احراز صلاحیت شده اند که ۳۳ نفر پذیرفته و قبول شده اند که از این تعداد، ۷ نفر بدون آزمون و ۲۶ نفر با آزمون جذب شده اند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان  بیان کرد: در حوزه داوری نیز در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۶ نفر متقاضی داوری احراز صلاحیت شده اند که از این تعداد ۱۵۸ نفر بدون آزمون و ۱۸ نفر با آزمون در دو رشته داوری عمومی و داوری تخصصی خانواده بوده اند.

تقی زاده عنوان کرد: در سال جاری آزمون داوری و میانجی گری در ۵ اسفند ماه برگزار شد که تعداد ۴۷۷ نفر سهمیه استان است که از این تعداد ۳۴۷ نفر داوری عمومی و تخصصی خانواده و ۱۳۰ نفر مربوط به میانجی گران هستند.

وی یادآور شد: تعداد ۵۲ نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف در آزمون سال گذشته استخدامی دادگستری شرکت کرده و جذب شده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *