حقوق معوقه معلمان تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود

0:14 - 01 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
حقوق معوقه معلمان تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود
وزیر آموزش و پروش گفت: هم اکنون به بانک مرکزی خواهم رفت تا حقوق معوقه معلمان کامل و پرداخت شود.

خبرگزاری میزان_ یوسف نوری در بخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما درباره تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان گفت: تاخیر در پرداخت اسفند فرهنگیان به دلیل اختلاف در محاسبه رتبه بندی بود؛ در مبنای محاسبه اختلافی به وجود آمد که بخشی از آن به قانون و بخشی از آن به اعتبار مربوط بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته بحث تاخیر در واریز حقوق را در هیئت دولت مطرح کردیم و رئیس جمهور دستور اکید داشتند که این مشکل حل شود، در طول این مدت به توافق نرسیدیم و لذا حقوق اسفند ماه را همچون گذشته پرداخت کردیم، در واریز این حقوق اختلالی به وجود آمد و معوقات از همکاران کسر شده بود که بلافاصله پیگیری کردیم و الحمدلله با دستور رئیس جمهور و همه عزیزانی که در دولت این موضوع را پیگیری کردند هم اکنون فایل در حال آماده سازی است و اکنون به بانک مرکزی خواهم رفت تا حقوق معوقه معلمان پرداخت و کامل شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون رتبه بندی معلمان پس از ۱۱ سال به تصویب رسید و علی رغم محدودیت‌های اعتباری این کار صورت گرفت. پیگیری جدی رئیس جمهور باعث شد که ما بتوانیم قانون رتبه بندی را اجرایی کنیم.

نوری افزود: در حال حاضر در قانون رتبه بندی، همکاران مزایای رتبه اولیه را مستمرا دریافت می‌کنند و برای کامل شدن رتبه بندی هم همکاران بنده تلاش بسیار زیادی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه احکام رتبه بندی فرهنگیان برای ۸۳۰ هزار شاغل و حدود صد هزار نفر بازنشسته صادر شده است، اظهار داشت: این اقدام خیلی اهمیت دارد، زیرا افراد در رتبه بندی، شایستگی‌ها را شناسایی کردند و امتیازات را بر اساس آن بارگذاری کردند و بر اساس آن هیئت ممیزه انتخاب شده از میان همکاران فرهنگی، ممیزی را انجام داده و رتبه استحقاقی را استخراج کردند.

وی ادامه داد: ما الان در آموزش و پروش، استاد معلم، دانشیار معلم و استاد یار معلم زیاد داریم و این یکی از امتیازات بسیار خوب است که هم فرد می‌داند برای ارتقاء رتبه خود و دریافت رتبه بعدی چه شایستگی‌هایی باید داشته باشد و در راستای این شایستگی‌ها باید چه اقداماتی انجام دهد که این امر کیفیت کار آموزش و پرورش را ارتقا خواهد داد و از طرفی هم شایستگی‌های فرد افزایش پیدا می‌کند و رقابتی هم در نظام تعلیم و تربیت ایجاد خواهد شد. 

نوری با اعلام اینکه ۹۰۰ هزار نفر در فاصله حدود شش ماه رتبه بندی شده اند، گفت: این ثبت یک رویداد در گستردگی یک میلیون نفر است و پیچیدگی‌هایی داشت، به طور طبیعی زمانی که یک کار جدید شروع می‌شود مشکلات خودش را دارد. بخشی از مشکلات به این بر می‌گردد که همکاران اعتراضاتی دارند که این اعتراضات در سامانه ثبت شده و به حق خود خواهند رسید و دولت هم به جد پیگیر است و بخش دوم هم مربوط به پرداخت‌ها است که تا الان پرداخت‌های تفریبا خوبی انجام شده که به باید به تدریج برای تکمیل آن پیش برویم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی فقط نقاط ضعف کوچک در رتبه بندی را می‌بینند گفت: متاسفانه برخی از افراد نقاط روشن را نمی‌بینند، در برخی از رتبه‌ها اختلاف احکام چندان زیاد نیست، برخی این اختلافات کم را می‌بینند، اما اصل اجرای رتبه بندی را نمی‌بینند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این واریزی مربوط به نیرو‌های حق التدریس و خرید خدمت هم خواهد بود، گفت: حقوق بخشی از نیرو‌های خرید خدمات پرداخت شده است. قول داده شده که بعد از پرداخت حقوق فرهنگیان، معوقات افراد حق التدریس به معنای اضافه تدریس چه شاغل و چه بازنشسته نیز پرداخت شود که این امر به سال جدید موکول می‌شود.

انتهای پیام/



معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
0
سلام من یک معلم بازنشسته هستم که حقوق بازنشستگی کفاف زندگی ام رونمیکندمجبورشدم اضافه تدریس بگیرم که الان 6ماه یک ریال دریافت نکردم ازمسئولین تقاضادارم زودترفکری بکنندازوعده های عمل نشده خسته شدیم
سپاسگزارم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *