آخرین وضعیت راه‌های کشور؛ ۲۲۸ فوتی و بیش از ۵۲۰۰ مجروح در تصادفات جاده‌ای

11:18 - 29 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۳۶۳
آخرین وضعیت راه‌های کشور؛ ۲۲۸ فوتی و بیش از ۵۲۰۰ مجروح در تصادفات جاده‌ای
آمار تصادفات بسیار نگران کننده است، از ابتدای شروع طرح نوروزی تا کنون نیز ۱۹۷ تصادف فوتی رخ داده که در جریان آن ۲۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان- بر اساس گفته‌های رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده است. متاسفانه در این مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

به گفته وی درصد قابل توجهی از این افراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود. بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، این دلیل از خستگی رانندگی یا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه ناشی می‌شود. درخواست من از رانندگان این است که این موارد را جدی بگیرند. دلیل دیگر انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر هم منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز هم از دیگر عوامل اصلی شکل گیری حوادث رانندگی بوده است.

همچنین رئیس پلیس راهور فراجا با ابراز نگرانی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در سه روز نخست اجرای طرح نوروزی از رانندگان خواست که نسبت به جان خود و سرنشینان خودرویشان حساس بوده و به هیچ عنوان در شرایط خستگی و خواب آلودگی و با سرعت و سبقت غیرمجاز رانندگی نکنند.

 استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را در این پنج روز به خود اختصاص داده‌اند.

در مطلبی که در ادامه آورده می‌شود به جدیدترین اخبار و حوادث جاده‌ای، آخرین وضعیت جوی و هواشناسی و همچنین وضعیت راه‌ها و مسیر‌ها می‌پردازیم که از نظر می‌گذرد.

 

 

اظهارات رئیس پلیس راهور درباره سوانح جاده‌ای
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۶

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تا ساعت ۲۴ دیشب ۲۲۸ فوتی و بیش از ۵۲۰۰ مجروح در تصادفات جاده‌ای داشتیم.

چالوس همچنان یکطرفه است
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۲:۱۹

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌های مواصلاتی کشور، از ممنوعیت تردد از محور چالوس، مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی خبر داد. 

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور، گفت: بر اساس  آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور، در حال حاضر در محورهای شمالی، تردد از محور چالوس، مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع است. به تبع آن در مسیر شمال به جنوب آزادراه تهران - شمال هم ترددی انجام نمی‌شود.

وی افزود: همچنین ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس، مسیر جنوب به شمال و ترافیک سنگین در محدوده‌های شهرستانک، نساء و حدفاصل ولی‌آباد تا هزارچم و محدوده مرزن آباد گزارش شده است. در آزادراه تهران – شمال حدفاصل تالون تا انتهای مسیر نیز ترافیک نیمه سنگین را شاهد هستیم. در محور هراز مسیر جنوب به شمال ترافیک نیمه سنگین و در حدفاصل پلور تا آب اسک و حدفاصل وانا تا بایجان ترافیک سنگین اعلام شده است.

شیرانی ادامه داد: همچنین ترافیک نسبتا سنگین در آزادراه قزوین – رشت محدوده شیرین سو و حدفاصل منجیل تا رودبار وجود دارد و در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل هشتگرد تا زیباشهر و همچنین در آزادراه تهران– قم محدوده‌های میدان جهاد، بهشت زهرا و پل آزادراه غدیر و چشمه شور ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۲:۱۶

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور خبر داد و نسبت به شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور و بلندی‌ها و دامنه‌های البرز هشدار داد. 

 کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در شمال‌غرب و غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز با رگبار و رعدو برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق کوهستانی به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطقی از جنوب غرب، جنوب سیستان و بلوچستان، بلندی‌های کرمان، بلندی‌های شرقی البرز، رگبار‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

رفیعی با تاکید بر اینکه فردا اول فروردین ماه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور فعال است، توضیح داد: شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی فردا در نیمه غربی کشور و بلندی‌ها و دامنه‌های البرز پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

وی گفت: وزش باد شدید از فردا اول فروردین تا روز پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب، استان‌های واقع در نیمه جنوبی البرز تداوم دارد و سرعت وزش باد سبب کاهش دید افقی و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقعی در نیمه جنوبی البرز کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما شامل مناطق شرق و شمال‌شرق می‌شود. همچنین روز‌های پنجشنبه و جمعه سواحل دریای خزر با افزایش دمای ۶ تا ۸ درجه مواجه می‌شوند.

وی گفت: فردا خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود. از چهارشنبه تا جمعه نیز نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان این شرایط را دارند که ضرورت دارد تا صیادان نسبت به این شرایط و افزایش ارتفاع امواج احتیاط لازم را داشته باشند.

به گفته رفیعی، آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است که در برخی از ساعت‌ها وزش باد را دارد. بیشنیه دمای پایتخت ۲۱ درجه گزارش شده است. فردا تهران بارش دارد.

ترافیک در جاده‌های شمال سنگین است
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۱:۳۵

مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام افزایش ۶ درصدی تردد در جاده‌های برون شهری در شبانه‌روز گذشته، ترافیک تمام جاده‌های شمالی به جز محور فیروزکوه را سنگین اعلام‌کرد. 

از ۲ هزار و ۶۰۵ ترددشمار فعال در جاده‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۶.۳ درصد افزایش ثبت شده است.

گزارش مرکز از آخرین وضعیت محورهای شمالی از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و گچسر تا سیاه بیشه خبر می‌دهد.

هم اکنون ترافیک در آزادراه‌های قزوین – رشت محدوده رودبار و آزادراه تهران – شمال حدفاصل تونل شماره ۱۶ تا انتهای مسیر نیز سنگین است.

ترافیک در محور هراز حدفاصل آبعلی تا امام‌زاده هاشم و محدوده پلور نیز سنگین است.

بر اساس گزارش سازمان راهداری از جاده‌های شمالی، ترافیک محور فیروزکوه هم اکنون روان است.

آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها نیز حاکی از وجود سنگین ترافیک در آزادراه‌های کرج – قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه تهران – قم محدوده وهن آباد است.

تعداد ورود مسافران نوروزی به پایتخت
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۱:۳۲

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد در حدود ۵۹۰۰۰۰ مسافر و حدود ۳۹۸۰۰ سرویس،(اتوبوس، مینی بوس ون و سواری) تا ۲۸ اسفند، به عنوان مسافر نوروزی وارد تهران شدند. 

پوریا علیمردانی در مورد تعداد مسافران نوروزی که تا روز گذشته وارد تهران شدند، اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۹۰ هزار مسافر و حدود ۳۹ هزار و ۸۰۰ سرویس، (اتوبوس، مینی بوس ون و سواری) تا ۲۸ اسفند، به عنوان مسافر نوروزی وارد تهران شدند.

اعلام شماره تماس‌های ضروری سفر
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۱:۲۳

ستاد هماهنگی خدمات سفر: مردم برای به دست آوردن اطلاعات راه‌ها با سامانه ۱۴۱، قطار و راه آهن با سامانه ۵۱۴۹، اطلاعات هواشناسی سامانه ۱۳۴، اطلاعات پرواز سامانه ۱۹۹ و فرودگاه امام سامانه ۵۱۰۰۱۱۸ و استان‌های دارای بنادر با سامانه ۱۵۵۰ است که شبانه‌روز پاسخگو هستند، تماس بگیرند.

مرگ ۲۲۸ نفر در تصادفات رانندگی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۶

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از مرگ ۲۲۸ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راهور خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت:‌ از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده است. متاسفانه در این مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. درصد قابل توجهی از این افراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود. 

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *