رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ ۱۴ زندانی در یکی از زندان‌های آمریکا طی یک سال/ خانواده‌ها خواستار تحقیقات شدند

11:00 - 29 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۲۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۱۴ زندانی در یکی از زندان‌های آمریکا طی یک سال/ خانواده‌ها خواستار تحقیقات شدند
خانواده‌های ۱۴ زندانی که در یکی از زندان‌های آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، خواستار تحقیقات فدرال درباره این موضوع شده و مقامات زندان را متهم به سهل‌انگاری کردند.

خبرگزاری میزان - خانواده‌های ۱۴ زندانی که طی سال گذشته در یکی از زندان‌های ویرجینیای غربی جان خود را از دست داده‌اند، در میان گزارش‌هایی از شرایط اسفناک، خشونت‌های افسارگسیخته و خدمات پزشکی ناکافی، خواستار تحقیقات فدرال در مورد بی‌توجهی مقامات ایالتی در این زمینه شدند.

به گزارش گاردین، اخیرا چهاردهمین مرگ در زندان منطقه‌ جنوبی در ویرجینیای غربی ثبت شد؛ «هربرت دوس»، ۴۸ ساله، که به مدت سه ماه در زندان بود، به دلایلی که هنوز مشخص نیست جان خود را از دست داد.

موج هشدار دهنده مرگ و میر باعث اعتراضات کمپین مردم ویرجینیای غربی شده است؛ این کمپین به خانواده‌های داغدار و دیگر گروه‌های مدافع پیوسته تا شکایتی را به بخش حقوق اجتماعی وزارت دادگستری آمریکا ارائه کنند و خواستار تحقیقات فدرال کامل در مورد این مرگ‌های «بی معنا و غم انگیز» شوند.

خانواده‌هایی که با این کمپین همکاری می‌کنند، مقامات دولتی آمریکا را به عدم تحقیق کامل درباره مرگ‌ها متهم کرده‌اند.

در دهه گذشته، بیش از ۱۰۰ زندانی در زندان‌های منطقه‌ای ویرجینیای غربی جان خود را از دست داده‌اند.

۱۳ مورد مرگ تنها در زندان‌های منطقه‌ای جنوب در سال ۲۰۲۲ افزایش نگران کننده‌ای را در مرگ و میر نشان می‌دهد.

یک دادخواست دسته جمعی مبنی بر نقض حقوق بشر در زندان منطقه‌ای جنوب ویرجینیا نیز به نمایندگی از تقریبا هزار زندانی فعلی و سابق به دادگاه فدرال تسلیم شده است.

این سند ۸۹ صفحه‌ای تصویری ویرانگر از کمبود کارکنان، ازدحام بیش از حد، خشونت و زیرساخت‌های فرسوده‌ای را ترسیم می‌کند که شرایط وحشتناکی را در داخل سلول‌ها ایجاد کرده است.

بسیاری از اطلاعات مندرج در این شکایت دسته جمعی توسط چهار افسر اصلاحی فعلی یا سابق در زندان منطقه جنوب که به عنوان افشاگر مطرح شده بودند، ارائه شده است. یکی از افشاگران گفت که ازدحام بیش از حد بسیار بد بود به طوری که سلول‌های دو نفره اغلب سه تا چهار زندانی را در خود جای می‌دادند، در حالی که تا شش نفر نیز گزارش شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *