رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انگلیس به دنبال پیشبرد طرح اخراج پناهجویان

12:38 - 28 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۲۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انگلیس به دنبال پیشبرد طرح اخراج پناهجویان
دولت انگلیس با وجود مخالفت‌های گسترده به دنبال پیشبرد طرح خود برای اخراج پناهجویان به روانداست.

خبرگزاری میزان – سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس وارد رواندا شده تا در مورد توافقنامه‌ای بحث کند که بر اساس آن انگلیس پناهندگان و مهاجران غیرقانونی را به این کشور منتقل می‌کند.

به گزارش «الجزیره»، او درصدد پیشبرد طرحی است که چالش‌ها و جنجال‌های قانونی در زمینه مهاجرت در این کشور را دو چندان می‌کند.

سال گذشته، انگلیس موافقت کرد که ده‌ها هزار نفر را به رواندا به عنوان بخشی از یک توافق ۱۲۰ میلیون پوندی (۱۴۶ میلیون دلاری) بفرستد؛ هنوز هیچ پروازی انجام نشده است، زیرا مخالفان این سیاست را در دادگاه به چالش می‌کشند.

توافق با رواندا بخش عمده‌ای از برنامه‌های انگلیس برای بازداشت و اخراج پناهجویانی است که با قایق‌های کوچک از کانال مانش وارد این کشور می‌شوند.

براورمن روز شنبه با وینسنت بیروتا، وزیر خارجه رواندا ملاقات کرد و به خبرنگاران در کیگالی گفت که با حمایت بیشتر از افرادی که انگلیس به این کشور می‌فرستد موافقت کرده است.

وزیر کشور انگلیس در یک کنفرانس خبری با بیروتا مدعی شد: بسیاری از کشور‌ها در سراسر جهان با تعداد بی‌سابقه‌ای از مهاجران غیرقانونی دست و پنجه نرم می‌کنند، و من صمیمانه معتقدم که این مشارکت پیشرو در جهان... هم بشردوستانه و هم دلسوزانه و هم عادلانه و متعادل است.

انتظار می‌رود براورمن امروز یکشنبه با پل کاگامه، رئیس جمهور رواندا دیدار کند.

این توافق همکاری در ماه آوریل اعلام شد، اما اولین پرواز اخراج با حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر مسدود شد.

در ماه دسامبر، دادگاه عالی لندن این سیاست را قانونی اعلام کرد، اما قضات آن همچنین گفتند که دولت در توجه به شرایط فردی پناهجویانی که سعی در اخراج آن‌ها داشته، کوتاهی کرده است، که نشان دهنده نبرد‌های حقوقی بیشتر در پیش است.

مخالفان به دنبال اعتراض به این حکم در ماه آوریل هستند و ممکن است در اواخر سال به دادگاه عالی انگلیس ارسال شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس روآندا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *