پنهانکاری چندماهه درباره نشت آب آلوده به مواد رادیواکتیو در آمریکا

13:29 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پنهانکاری چندماهه درباره نشت آب آلوده به مواد رادیواکتیو در آمریکا
مقامات آمریکا موضوع نشت آب آلوده به مواد رادیواکتیو را در ایالت مینه‌سوتا با تاخیری چند ماهه اعلام کردند.

خبرگزاری میزان – دستکم ۴۰۰ هزار گالن آب آلوده به مواد رادیواکتیو از یک نیروگاه هسته‌ای در مینه‌سوتا نشت کرده است.

به گزارش «نیویورک پست»، در حالی که این نشت مربوط به ماه نوامبر گذشته بوده اما مقامات این ایالت تنها در روز‌های اخیر و با تاخیری چند ماهه موضوع را اعلام کرده‌اند.

مقامات ایالت مینه‌سوتا روز پنجشنبه گذشته ضمن اعلام این رویداد نگران کننده گزارش دادند که در حال نظارت بر عملیات پاکسازی نیروگاه هسته‌ای شرکت «اکسل انرژی» هستند.

در حالی که این شرکت انرژی پاییز گذشته نشت آب حاوی ماده «تریتیوم» را به مقامات ایالتی و فدرال و کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای گزارش کرده بود، اما مقامات ایالتی مدعی هستند که منتظر بودند تا موضوع را پس از کسب اطلاعات بیشتر به عموم مردم اعلام کنند.

تأخیر چهار ماهه در اعلام این نشت، زنگ خطری را در مورد امنیت و شفافیت عمومی ایجاد کرده است؛ اکسل انرژی می‌گوید که در پی این نشت آب آلوده، خطری در زمینه سلامت برای عموم مردم ایجاد نشده است.

تریتیوم یک ایزوتوپ رادیواکتیو از هیدروژن است که به طور طبیعی در محیط وجود دارد و محصول جانبی رایج عملیات نیروگاه هسته‌ای است.

مایکل رافرتی، سخنگوی آژانس کنترل آلودگی مینه‌سوتا، پنجشنبه گذشته گفت که مقامات می‌دانستند یکی از چاه‌های نظارتی این نیروگاه حاوی تریتیوم در ماه نوامبر است، اما اکسل انرژی هنوز منبع نشت و محل آن را شناسایی نکرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا آلودگی آب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *