در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳|

عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی اجرا شد

10:37 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۰۸۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی اجرا شد
در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، یگان‌های شناور و پروازی و تیم‌های عملیات ویژه ایران، چین و روسیه عملیات آزاد سازی کشتی ربوده شده را تمرین کردند.

خبرگزاری میزان- به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور نیرو‌های دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده عملیات آزاد سازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.


وی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH۳D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» به‌عنوان ناو سرفرماندهی رزمایش، شناور‌های رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.


سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ اضافه کرد: همچنین نیرو‌های عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیرو‌های عملیات ویژه چین و روسیه با فرود آمدن از هوا با اجرای راپل و فرود برروی عرشه شناور ربوده شده، عملیات تصرف را انجام داده و دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزاد سازی کشتی را اجرا کردند.


وی تصریح کرد: این سناریو‌ها شامل دستگیری دزدان دریایی، مبارزه با خرابکاری‌های ایجاد شده در کشتی که توسط دزدان دریایی برای به تاخیر انداختن عملیات نجات ایجاد شده بود و همچنین مداوای زخمیان و مصدومان حادثه و در نهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *