گفت‌وگو|

قربانی: رفتن فخری شوک بزرگی به سابر بود/ گرفتن بلیت و هتل، هزینه کردن است؟

8:45 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۰۲۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
قربانی: رفتن فخری شوک بزرگی به سابر بود/ گرفتن بلیت و هتل، هزینه کردن است؟
سرمربی تیم ملی سابر گفت: باخت به ژاپن یک اتفاق بود و اگر ۱۰ بار دیگر هم با آن‌ها بازی کنیم شاید همان یک بار را ببازیم.

امین قربانی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت اردوهای تیم ملی شمشیربازی سابر در تعطیلات عید نوروز، اظهار داشت: بعد از جام جهانی ایتالیا لازم بود که استراحتی به سابریست‌ها داده شود، زیرا چند ماه پرفشار را پشت سر گذاشته بودند. در اردوی ۳ روزه تیم ملی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از فردا آغاز می‌شود چرا که باید چهارم فروردين ماه در جام‌ جهانی بوداپست در بخش تیمی شرکت کنیم و پاکدامن، رهبری، فتوحی و باهر، ترکیب اعزامی به مجارستان هستند.

وی افزود: پس از بازگشت از بوداپست چند روز استراحت خواهیم داشت تا با شروع اردوها خودمان را برای مرحله نخست مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی اسپانیا برگزار خواهد شد، آماده کنیم. در سایت فدراسیون جهانی شمشیربازی تاکنون ۳ مرحله مسابقه گزینشی المپیک ۲۰۲۴ اعلام شده که رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان هم جزو مسابقات گزینشی المپیک هستند.

*طبیعی است مانند همه تیم‌ها در برخی رقابت‌ها افت داشته باشیم

قربانی در واکنش به انتقادات اخیر درباره افت تیم ملی سابر، تصریح کرد: وقتی در مورد نتایج صحبت می‌کنیم باید در ابتدا ببینید هدف‌گذاری ما در این رشته چیست. قرار نیست در همه مسابقات قاره‌ای، گرندپری و جام‌های جهانی به مدال برسیم و طبیعی است که مانند همه تیم‌ها در برخی رقابت‌ها افت داشته باشیم. هدف اول و اصلی‌مان کسب سهمیه تیمی المپیک است و هم اکنون در رده هفتم جهان هستیم و اختلاف خوبی با تیم‌های پایین‌تر از خودمان داریم. برای حفظ و ارتقای رنکینگ باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم زیرا همین امتیازهای کم هم در راه کسب سهمیه المپیک اهمیت دارد.

سرمربی تیم ملی سابر در خصوص به ژاپن و ترکیه در رقابت‌های اخیر، اظهار کرد: کل دنیا از کویت و عراق گرفته تا چین و ژاپن در حال پیشرفت در سابر هستند زیرا هزینه می‌کنند، اما متاسفانه بدون آنکه از شرایط‌مان خبر داشته باشند، نقدهای غیرمنصفانه‌ای انجام می‌دهند. برای نمونه تیم‌ چین در حال حاضر در کمپ فرانسه با این کشور حضور دارد و ژاپنی‌ها با تیم کامل دختران و پسران‌شان در کمپ مشترک با آلمانی‌ها هستند و حتی چند سابریست ترکیه‌ای‌ هم یکی، ۲ اردوی مشترک با سابریست‌های نامدار فرانسه داشته‌اند. آیا واقعا خرید بلیت و گرفتن هتل برای چند روز جام‌ جهانی یا گرندپری برای ۴ ملی‌پوش هزینه کردن است؟

*۱۰ بار دیگر هم با ژاپن بازی کنیم شاید همان یک بار را ببازیم

وی تصریح کرد: هرچند با یک‌اختلاف به ژاپن باختیم، اما واقعا از نظر فنی در سطح بسیار بالاتر از ژاپن قرار داریم. باخت به ژاپن یک اتفاق بود و اگر ۱۰ بار دیگر هم با آن‌ها بازی کنیم شاید همان یک بار را ببازیم. صحبت از کمبود بودجه برای رشته‌ای المپیکی و مدال‌آور در بازی‌های آسیایی بهانه‌ای بیش نیست و به نظرم سابر نیازمند توجه بیشتر است. فرستادن به مسابقاتی که حضور در آن‌ها ضروری است، هزینه کردن به شمار نمی‌آید، زیرا برای حضور در المپیک و ماندن در بین ۸ تیم برتر جهان باید در این رقابت‌ها شرکت کنیم. 

قربانی در پایان با اشاره به جدایی پیمان فخری از شمشیربازی، خاطرنشان کرد: سابر ایران با هدایت فخری ۳ بار در المپیک حاضر شد؛ واقعا جای خالی او شوک بزرگی به سابر بود و کاملا نبودش حس می‌شود. نمی‌توان با ۶ ماه زمان در شمشیربازی نتیجه گرفت و پیشرفت در این رشته زمان‌بر است. متاسفانه پیشرفت‌ها دیده نمی‌شود؛ برای نمونه ببینید فرزاد باهر تا سال پیش چه جایگاهی در مسابقات کسب می‌کرد، اما اخیرا در رده هشتم جهان ایستاد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *