رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

وادی: کاظمی باید با عطایی مشورت می‌کرد/ صلاح نیست ملی‌پوشان در جام رمضان امارات شرکت‌ کنند

7:45 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۰۰۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
وادی: کاظمی باید با عطایی مشورت می‌کرد/ صلاح نیست ملی‌پوشان در جام رمضان امارات شرکت‌ کنند
مربی و پیشکسوت والیبال گفت: دعوت نشدن کاظمی به تصمیماتش ربط دارد زیرا تیم ملی جای شایسته‌ها است.

ابراهیم وادی در گفت‌وگو با میزان، درباره دعوت از بازیکنان باتجربه مانند امیر غفور و سیدمحمد موسوی به اردوی تیم ملی والیبال، اظهار داشت: تیم‌ ملی در هر رشته‌‌ای جای شایسته‌هاست و هر بازیکن جدا از شرایط سنی باید به خاطر کارایی و صلاحیت فنی پیراهن تیم ملی را بپوشد. لیگ پویایی داریم و از زمانی که مدل برگزاری لیگ برتر به شکل پلی‌آف شد، بازیکنان در ۷-۸ بازی که حکم فینال را دارد، تحت فشار قرار می‌گیرند. همین فشار مضاعف باعث شده تا هم بازیکنان جوان در لیگ پخته‌تر شوند و هم اینکه کادرفنی تیم‌ملی می‌تواند گزینش بهتری از بازیکنان مدنظرش در کوران لیگ داشته باشند.

وی افزود: دعوت از بازیکنان باتجربه هیچ منافاتی با جوانگرایی ندارد و اتفاقا منظور از جوانگرایی، آب دیده شدن نفرات کم‌تجربه کنار بازیکنان باتجربه است. جوانگرایی بابد در تبم ملی والیبال صورت پذیرد، اما نه اینکه به یک باره تمام بازیکنان باتجربه و سرمایه‌هایمان را کنار بگذاریم. ما در ورزش‌مان نتیجه‌گرا هستیم و به همین دلیل نباید با جوانگرایی صِرف باعث افول ۴-۵ ساله تیم ملی والیبال شویم. تیم‌ ملی والیبال سال شلوغ و البته مهمی پیش رو دارد و خوب است که در هر پست بازیکنان آماده متعددی باشند تا نیروی جوانی و تجربه را با هم داشته باشیم.

*تیم ملی در حمله مشکلی ندارد، اما مهم‌ترین چالش دریافت‌ اول است

پیشکسوت باتجربه والیبال درباره عدم دعوت از پاسور باتجربه‌ای‌ مانند مهدی مهدوی باوجود کسب ۲ قهرمانی متوالی در لیگ برتر، تصریح کرد: در قابلیت‌های فنی مهدوی بحثی نیست، اما در دعوت از پاسورها مهم توانایی تکنیکی و هوش بازیکن است و باید دقت کنیم آن پاسور چه مهاجمانی را کنار خود داشته است چرا که درصد موفقیت پاس‌هایی که به امتیاز تبدیل می‌شود تا حدود زیادی به مهاجم بستگی دارد.

وادی با تاکید بر اهمیت فاکتور دریافت در رویارویی با قدرت‌های جهان، گفت: تیم ملی خوشبختانه در فاز حمله مشکلی ندارد، اما مهم‌ترین چالش بحث دریافت‌ اول است. بازیکنان شاخص تیم‌ها در مسابقات مهمی مانند لیگ ملت‌ها یا انتخابی المپیک سرویس‌های پرشی پرقدرتی را روانه زمین می‌کنند و قطعا اگر دریافت اول به خوبی به پاسور نرسد، مهاجمانمان شرایط سختی مقابل مدافعان روی تور حریف خواهند داشت. باید دریافت با ساعد را در اولویت قرار دهیم چرا که توپ ارتفاع بیشتری نسبت به دریافت با پنجه خواهد داشت و همین موضوع به پاسور اجازه می‌دهد با آرامش بیشتر و همچنین دید بهتری پاس را به بهترین مهاجم ارسال کند.

*دعوت نشدن کاظمی به تصمیمات خودش ربط دارد

این مربی درخصوص غیبت صابر کاظمی در لیست تیم‌ ملی والیبال، اظهار کرد: بهتر است بازیکنان جوان و ملی‌پوش پیش از آنکه به تیمی خارجی بپیوندند با سرمربی و کادرفنی تیم ملی مشورت کنند. قطعا لیگ ایران بسیار پرفشارتر و منظم‌تر از تمام لیگ‌های عربی و حاشیه خلیج فارس است و برای بازیکنی در حد و اندازه کاظمی حضور در لیگ‌های امارات و کویت چیزی جز افت کیفی به همراه نخواهد داشت. لیگ‌های عربی بیشتر جنبه تبلیغاتی برای مدیران و اسپانسرها دارد و بار فنی ندارد. دعوت نشدن کاظمی به تصمیماتش ربط دارد زیرا تیم ملی جای شایسته‌ها است. در حال حاضر علاوه بر اسماعیل‌نژاد، غفور هم عملکرد درخشانی داشته و بردیا سعادت هم در لیگ باکیفیت ترکیه بهترین بازیکن تیم تورشاد است؛ اگر کاظمی به تیم‌ملی فکر می‌کند باید در انتخاب‌ تیم‌هایش دقت کند.

وی در پایان با انتقاد از حضور ملی‌پوشان ایرانی در جام رمضان امارات، خاطرنشان کرد: از چند روز دیگر هم جام رمضان امارات که چند سالی است برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد و تا جایی که مطلعم بیشتر بازیکنان سرشناس و ملی‌پوش با قراردادهای قابل توجهی در این مسابقات شرکت خواهند کرد، اما به شخصه صلاح نمی‌دانم ملی‌پوشان در آستانه رقابت‌های مهمی مانند لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک در چنین مسابقات سطح پایینی شرکت کنند. اگر یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی در جام رمضان امارات مصدوم شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود. این بازیکنان سرمایه ملی هستند و به نظرم بهتر است فدراسیون والیبال در این‌ مورد تصمیمات منطقی‌تری بگیرد تا مبادا با یک آسیب دیده، والیبال ملی ضرر کند.

انتهای پیام/


رضامحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
0
چطورمیگی درمسابقات رمضان امارات بازیکنان سرشناس وملی پوش شرکت میکنندبعدخودت میگی نبایددرمسابقات سطح پایین شرکت کنند...صابرهم اگه خوبه بایددعوت بشه حالا هرتیمی میخوادباشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *