شمخانی: ایران و امارات می‌توانند گام‌های بزرگی در راستای گسترش روابط و تقویت دیپلماسی اتخاذ کنند

17:29 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۴۲
شمخانی: ایران و امارات می‌توانند گام‌های بزرگی در راستای گسترش روابط و تقویت دیپلماسی اتخاذ کنند
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رئیس دولت امارات تاکید کرد:ایران و امارات می‌توانند گام‌های بزرگی در راستای گسترش روابط و تقویت دیپلماسی اتخاذ کنند.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش خبرگزاری المیادین، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به ابوظبی سفر کرده است در دیدار با شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات تاکید کرد: ایران و امارات می‌توانند گام‌های بزرگی در راستای گسترش روابط و تقویت دیپلماسی اتخاذ کنند.

شیخ محمد بن زاید نیزدر این دیدار با بیان اینکهامارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها با ایران و گسترش روابط به بالاترین سطوح در تمامی زمینه‌ها با این کشور است، تاکید کرد: امیدواریم سفر دریابان شمخانی به ابوظبی منجر به ایجاد صفحه جدیدی از روابط میان ایران و امارات شود.
گفتنی است، علی شمخانی پیش از این با طحنون بن زاید، همتای اماراتی خود نیز در ابوظبی دیدار و گفتگو کرده است و دو طرف در این دیدار درخصوص روابط دوجانبه رایزنی کردند.

شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با بیان اینکه این سفر آغازی مفید برای دو کشور برای ورود به مرحله جدیدی از روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی است، تاکید کرد که باید همکاری و نزدیکی روابط را جایگزین دشمنی و دوری کنیم تا بر چالش‌های موجود غلبه یابیم، چالش‌هایی که تداوم آن به سود کشور‌های منطقه نیست.

شیخ طحنون نیز با بیان اینکه همکاری و دوستی با ایران برای ما بسیار مهم بوده و اولویت ابوظبی است، گفت که سفر شمخانی به ابوظبی نقطه تحولی در روابط دو کشور و گسترش همکاری فیمابین است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: شمخانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *