رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شهرستان اسفراین بازدید کرد

13:54 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شهرستان اسفراین بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه قضایی اسفراین بازدید کرد. 

خبرگزاری میزان- حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در این بازدید میدانی ضمن ارزیابی عملکرد دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شورا‌های حل اختلاف اسفراین، در دیدار با مدیران این حوزه قضایی مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین، ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت کاهش مدت زمان رسیدگی‌های قضایی، رفع اطاله دادرسی و ارتقاء کمی و کیفی آمار صلح و سازش در شهرستان اسفراین از مدیران این حوزه قضایی خواست با تقویت سازوکار‌های پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها وسرعت بخشیدن به فرایند دادرسی وضعیت این مجموعه‌ها را از منظر شاخص عملکردی ذکر شده بیش از پیش بهبود بخشند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به ظرفیت‌های حوزه قضایی اسفراین در خصوص اصلاح ذات البین، ضرورت تقویت مبانی مورد نیاز در راستای توسعه و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش را خاطرنشان و تصریح کرد:انتظار می‌رود در این خصوص اهتمام جدی تری انجام پذیرد و با تلاش مضاعف این وضعیت نسبت به گذشته ارتقاء یابد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه با تنی چند از مراجعین نیز گفتگو کرد و در راستای تداوم روند پیگیری ها، دستور‌های مقتضی صادر کرد.

وی با بیان اینکه برخی مراجعین در دیدار‌های چهره به چهره در حوزه قضایی اسفراین به نحوه رسیدگی‌های قضایی انتقاداتی داشتند؛ اظهار کرد: در خصوص موارد و موضوعات مطروحه حسب مورد دستور‌های لازم صادر شد، ولی نکته مهم این است که بطور طبیعی و طی یک روال معمول در هر مجموعه قضایی ممکن است عده‌ای از روند دادرسی رضایت نداشته باشند و این امر به مقتضای ماهیت رسیدگی‌ها روی می‌دهد و عمدتاً در نتیجه دادرسی متبلور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده وضعیت تکریم ارباب رجوع در این دو حوزه قضایی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد:با تغییر رویکرد‌ها و اصلاح بعضی رویه‌ها خوشبختانه از حیث تکریم ارباب رجوع بطور نسبی رضایتمندی حاصل شده و بیشتر مراجعین از رفتار‌های قضات و کارکنان اظهار رضایت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اجرای دقیق برنامه‌های پیشگیرانه و برگزاری منظم نشست‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان اسفراین ابراز امیدواری کرد:با کسب موفقیت در اجرای این برنامه‌ها شاهد کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به این حوزه قضایی باشیم.ملاحظه تعدادی از پرونده‌های جریانی و مختومه از جمله پرونده‌های زندانی دار و ارائه تذکرات، توصیه‌ها و ارشادات لازم از دیگر رویداد‌های این سفر بود. 

 گسترش فرهنگ «عفاف و حجاب» بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی است

 حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در جمع باشکوه ائمه جمعه و جماعات شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد با اشاره به مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران و وجوه تمایز آن با نظام‌های غیردینی، از «حجاب و عفاف» بعنوان یکی از ارزش‌های بسیار والای نظام نام برد و خاطرنشان کرد: «حجاب و عفاف» در متن و قاموس انقلاب اسلامی کاملاً نهادینه شده است بطوریکه از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی با آن ملازمت دقیق و ظریف داشته و بر همین اساس یکی از توصیه‌های مؤکد امام خمینی (ره) حفظ و رعایت این واجب شرعی از سوی آحاد جامعه بعنوان عاملی مصونیت بخش و حافظ منافع و ارزش‌های زن مسلمان بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ارزشمند شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان دوران ۸ سال دفاع مقدس صیانت از «حجاب و عفاف» بعنوان یک آرمان مقدس و متعالی بوده است بطوریکه در وصیت نامه بسیاری از شهدا بر این امر مهم صحه گذاشته شده و همواره نسبت به رعایت آن سفارش و تأکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در تشریح ماهیت انقلاب اسلامی ایران با دیگر نظامات سیاسی جهان از جمله حکومت‌های سکولار، گفت: انقلاب اسلامی آمده است تا ارزش‌های اسلام ناب محمدی را احیاء کند و با این وصف هم برای دنیای انسان‌ها ارزش و اعتبار قائل است و هم به آخرت آن‌ها ارج می‌نهد و توجه دارد در حالیکه نظام‌های سکولار و بی دین اصولا به بسیاری از امور تک بعدی می‌نگرند و بر این مبنا به مادیات بیشتر توجه دارند، ولی همانطور که تجربه به دلالت و روایت تاریخ گواه می‌دهد این دولت‌ها و حکومت‌ها با این نوع رویکرد‌های مادی خود راه به جایی نمی‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده افزود: اسلام بعنوان کاملترین ادیان آسمانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان مجری احکام اسلامی، سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها را در سر می‌پروراند و این هدف را بعنوان غایت اصلی خود همواره موردنظر قرار داده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *