گفت‌وگو|

همیدوند: حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از وزنه‌برداری ضعیف است

9:45 - 26 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۱۱
همیدوند: حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از وزنه‌برداری ضعیف است
رییس هیات وزنه برداری استان همدان گفت: اگر حمایت‌های مالی فدراسیون وزنه‌برداری در سال ۱۴۰۱ صورت نمی‌گرفت، قطعاً هیأت استان با مشکلات زیادی مواجه می‌شد.

علیرضا همیدوند در گفت‌وگو با میزان، درباره تعداد وزنه‌برداران و هیأت‌های فعال شهرستان‌های استان همدان، اظهار داشت: تعداد ۱۵۰ نفر ورزشکار بیمه شده و حدود ۶۰ وزنه‌بردار حرفه‌ای در استان همدان فعالیت می‌کنند. از ۳ سال گذشته که مسئولیت اداره هیأت وزنه‌برداری استان را به بنده سپردند، فقط ۴ شهرستان در این رشته فعالیت داشتند، اما با فعالیت‌های بنده به همراه کمک‌های دبیر هیأت وزنه‌برداری استان و روسای اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها، هم اکنون شهر‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ، جوکار و قروه را در بخش‌های مردان و بانوان به صورت جدی و قوی فعال هستند.

وی در مورد اعزام تیم‌های وزنه‌برداری استان همدان در رده‌های سنی مختلف به مسابقات قهرمانی کشور عنوان کرد: بعد از ۳ سال وقفه، مسابقات قهرمانی کشور با ورود سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی برگزار شد. استان همدان هم توانست در دو بخش مردان و بانوان ۱۹ اعزام را  به مسابقات کشوری وزنه‌برداری و همچنین کراسفیت آقایان داشته باشد.

رئیس هیأت وزنه‌برداری همدان در پاسخ به این سوال که آیا اداره کل ورزش و جوانان استان برای اعزام به مسابقات کشوری  و برگزاری رقابت‌های استانی کمک کرده است، تصریح کرد: عملکرد عمده هیأت وزنه‌برداری استان همدان در سال ۱۴۰۱ در بخش‌های برگزاری مسابقات استانی، لیگ استانی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان برآورد هزینه شد که تنها ۱۰ میلیون تومان کمک مدیرکل ورزش و جوانان استان بود. در حالی که انتظار داشتند هیأت وزنه‌برداری با درآمد ورزشکاران و اعضای هیئت، هزینه‌های سالیانه را اجرا و انجام دهد. اگر حمایت‌های مالی فدراسیون وزنه‌برداری در سال ۱۴۰۱ صورت نمی‌گرفت، قطعاً هیأت استان با مشکلات زیادی مواجه می‌شد.

حجت‌الاسلام همیوند در خصوص بدهی سالیانه هیأت وزنه‌برداری استان همدان ادامه داد: در حال حاضر بدهی وزنه‌برداری استان به منظور اعزام وزنه‌برداران به مسابقات ۸۰ میلیون تومان است که اداره کل قول داده است که ۱۰ میلیون تومان از این بدهی را به هیأت استان پرداخت کند، ولی بعد از ۳ ماه هنوز مبلغی به ما داده نشده است.  

وی در پایان در مورد برگزاری مسابقات استانی خاطرنشان کرد: هیأت وزنه‌برداری با برگزاری لیگ استانی مردان وزنه‌برداران را آماده اعزام‌های به مسابقات کشوری می‌کند. در بخش بانوان هم رقابت‌ها و رکوردگیری متمرکز در شهرستان نهاوند برگزار شد تا تیم استان آماده اعزام به پیکار‌های قهرمانی کشور شود. با توجه به مشکلات مالی مسابقات کراسفیت استان را در اسفند ماه برگزار کردیم. اگر کمک‌های ریاست فدراسیون وزنه‌برداری نبود هیچ گونه اعزامی به مسابقات مختلف صورت نمی‌گرفت.

همیدوند: حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از وزنه‌برداری ضعیف است

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *