گفت‌وگو|

استیلی: قرارداد یک‌ساله برای قلعه‌نویی خطرناک است/ پرسپولیس هنوز هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد

8:45 - 26 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۸۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استیلی: قرارداد یک‌ساله برای قلعه‌نویی خطرناک است/ پرسپولیس هنوز هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد
پیشکسوت فوتبال گفت: امیر قلعه‌نویی شایستگی این را داشت که به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب شود و همه باید برای موفقیت تیم کشورمان به او کمک کنیم.

حمید استیلی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: قلعه‌نویی این شایستگی را داشت که به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب شود، باید همه دست‌اندرکاران و جامعه فوتبال ایران برای موفقیت تیم کشورمان به او کمک کنیم. البته من اعتقاد دارم که قرارداد یک‌ساله برای قلعه‌نویی خطر محسوب می‌شود. اگر او به دنبال جوانگرایی باشد احتیاج به زمان بیشتری دارد. قرارداد قلعه‌نویی تا پایان جام ملت‌های آسیا خیلی برای او ایده‌آل نیست. 

وی افزود: خیلی مناسب‌تر بود تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ با او قرارداد می‌بستند تا بتواند در یک مدت ۴ ساله فلسفه کاری، برنامه و استراتژی خودش را به نحو احسن در تیم ملی اجرا کند. شاید فدراسیون یک سال دیگر انتخابات داشته باشد و هر گروه دیگری هم به ریاست فدراسیون برسد این قرارداد یک ساله کار قلعه‌نویی را کمی سخت خواهد کرد. فدراسیون فوتبال باید قرارداد قلعه‌نویی را در تیم ملی ۴ ساله کند تا وی برنامه‌ریزی خودش را برای تیم داشته باشد.

*قلعه‌نویی به هیچ بازیکنی باج نمی‌دهد

کارشناس فوتبال با تأکید بر اینکه قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال باید ۴ ساله باشد، عنوان کرد: به طور حتم اگر قرارداد سرمربی تیم ملی ۴ ساله باشد، این موضوع هم برای تیم ملی خوب خواهد بود و هم برای تیم‌های داخلی و مربیان‌مان مناسب‌تر است. در سال‌های گذشته، قلعه‌نویی شایستگی خودش را نشان داده است. او در بحث فنی توانایی زیادی دارد و مهمتر از آن هم مدیریت تیم است.

استیلی اظهار داشت: وی در تیم‌هایی که حضور داشته مدیریتش خوب بوده، قطعاً با بازیکنان هیچگاه مشکل نداشته و توانسته تیمش را به بهترین شکل اداره کند. البته این موضوع مستلزم این است که فدراسیون فوتبال تحت هر شرایطی باید حامی سرمربی‌اش باشد. ولی با این حال حتی اگر مدیران فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی هم حمایت نکنند، قلعه‌نویی به هیچ بازیکنی باج نمی‌دهد.

*پریرا نیاز به حمایت دارد 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد وضعیت این تیم در مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: در شرایطی که لوکادیا از تیم جدا شد و چند بازیکن مصدوم شدند، ولی با این حال پرسپولیس در مسابقاتش فوق‌العاده ظاهر شد. پرسپولیس با تیم صدر جدول فاصله زیادی ندارد و هنوز هم شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر را دارد. امیدوارم در بازی‌های باقی مانده بتواند با ارائه بازی‌های خوب بتواند جبران مافات کنند.

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص کیفیت پریرا مهاجم برزیلی گفت: نمی‌توانیم هر بازیکنی را با بازیکن دیگری مقایسه کرد. لوکادیا یک شرایطی داشت و پریرا ویژگی‌های دیگری دارد. مهم این بحث است که با پرسپولیس قرارداد امضا کرده و نیاز به حمایت دارد. پریرا را سرمربی تیم برای ادامه فصل مسابقات احتیاج داشته و این بازیکن می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و مدیریت باشگاه آن را جذب کرده است.

استیلی در پاسخ به این سوال که سال ۱۴۰۱ از نظر فوتبالی چطور بود، خاطرنشان کرد: امسال در رقابت‌های جام جهانی فوتبال سال خوبی برای تیم ملی ایران نبود. یک سری مشکلات و تغییرات زیاد داشتیم و امیدوارم سال جدید برای فوتبال‌مان سال بهتری باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *