۱۸۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد استان قم آزاد شدند

16:00 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۸۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۸۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد استان قم آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان قم از آزادی ۱۸۵ نفر از مددجویان غیرعمد زندان‌ها و رشد ۵۰ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در سالجاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری با اعلام خبر آزادی ۱۸۵ نفر از مددجویان غیرعمد زندان‌های استان قم، گفت: با افزایش کمک‌های خیرین در سال جاری شاهد رشد چشمگیر آزادی مددجویان بودیم، بنحوی که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵۰ درصدی داشتیم.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان قم بدهی این افراد را بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط ستاد دیه استان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از بدهی مددجویان از طریق گذشت شکات، پیگیری اعسار، آورده خانواده‏ها و مشاوره‌های حقوقی تامین شده است.

حجت الاسلام مظفری افزود: مابقی محکوم‏به از طریق کمک‌های خیرین و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز و شروع ماه مبارک رمضان، گفت با استقبال خیرین در همایش گلریزان، شاهد آزادی ۳۰ نفر از مددجویان در آستانه سال جدید بوده‏ایم که روند آزادی در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان قم برگزاری جشن گلریزان از طریق سیمای استان در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان را از سایر برنامه‌های ستاد دیه استان اعلام کرد و گفت با ایجاد فضای شاد و برنامه‌های متنوع با محوریت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، شاهد افزایش درصد مشارکت تمامی اقشار جامعه در این امر حسنه هستیم.

وی همچنین گفت: ستاد دیه تنها متولی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است وخیرین با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با نمایندگی ستاد دیه، مستقیما در جریان فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و آزادی مددجویان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *