رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم با همت شورای حل اختلاف یزد پس از ۶ سال از قصاص نفس رهایی یافت

13:17 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم با همت شورای حل اختلاف یزد پس از ۶ سال از قصاص نفس رهایی یافت
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف و جلب رضایت اولیای دم، یک جوان که ۶ سال تحمل حبس، به زندگی بازگشت. 

خبرگزاری میزان غلامعلی دهشیری با اعلام خبر رهایی یک محکوم از قصاص نفس، اظهارکرد: فردی در پی یک اتفاق هیجانی مرتکب جنایت و پس از طی مراحل دادرسی به قصاص نفس محکوم شده بود.

وی افزود: با ارجاع موضوع به شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی با مساعی و مذاکرات اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف با اولیای دم پرونده سرانجام آنان رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و محکوم با رهایی از قصاص نفس به آغوش خانواده خویش بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: سلب حیات از انسانی که حق حیات دارد یکی از سخت‌ترین جنایت‌ها است، اما از طرف دیگر با تأکید بر عفو، گذشت و صلح که در آیات و روایات به آن اشارات فراوانی شده است شایسته است در مواردی که نحوه وقوع حادثه با قصد قبلی نبوده و بصورت هیجانی رخ داده است سعی در اصلاح ذات البین از طریق مذاکره و گفتگو صورت گیرد.

دهشیری همچنین بیان کرد: لازمه افزایش صفا و صمیمیت، گسترش و توسعه فرهنگ صلح، سازش و عفو در جامعه همراه با اقناع افکار عمومی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *