پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پلتفرم‌های خارجی دارند

12:39 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پلتفرم‌های خارجی دارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های پلتفرم‌های داخلی، گفت: با قطعیت می‌گویم برخی از پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پلتفرم‌های خارجی دارند.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با اختلال به وجودآمده در ساعات آغازین صبح گفت: اختلالی کوچک امروز داشتیم که به‌زودی برطرف می‌شود و علت اختلال امروز صبح سایبری نبوده است.   

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطعی در اینترنت نداشتیم و علت آن افت ترافیک بوده است، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که تا سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف ۳۰ تا ۴۰ برابر بیشتر کنیم.

وی افزود: از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب‌وکارها آغاز شده، سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایتی به مشتریان داده شده است.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: وضع موجود باید ارتقا پیدا کند اما کمی طول می‌کشد. در همین یک‌سال گذشته اگر به مراجع بین‌المللی نگاه کنید متوجه خواهید شد که سرعت افزایش پیدا کرده است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: آنچه که مردم نسبت به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌هایی که وضع شده بود یک عده از فیلترشکن استفاده می‌کنند که طبیعتا سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های پلتفرم‌های داخلی، گفت: با قطعیت می‌گویم برخی از پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پلتفرم‌های خارجی دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *