دارابی: 

«مصلحت» با همکاری قوه قضاییه اکران می‌شود/ امیدواریم که اکران عید فطر را بگیریم

11:49 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۲۷
«مصلحت» با همکاری قوه قضاییه اکران می‌شود/ امیدواریم که اکران عید فطر را بگیریم
کارگردان فیلم «مصلحت» از حل مشکلات این فیلم در پی جلساتی با مرکز رسانه و کارگروه فیلم و سریال قوه قضاییه و انتظار برای اکران در عید فطر خبر داد. 

خبرگزاری میزان_ حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «مصلحت» در گفت‌وگو با میزان درباره اکران این فیلم گفت: طی جلساتی که با مرکز رسانه و کارگروه فیلم و سریال قوه قضاییه داشتیم، مشکلات و مسائل فیلم «مصلحت» حل شده و هیچ مشکلی برای اکران از طرف قوه قضاییه وجود ندارد. در برخی از سکانس‌ها اختلاف نظراتی وجود داشت که پس از بررسی و صحبت‌هایی که در جلسات مذکور انجام شد، به نقطه مشترک رسیدیم و این فیلم برای اکران عمومی آماده شده است. 
وی افزود: نامه‌ای از قوه قضاییه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است که در این نامه به‌عدم مشکل برای اکران عمومی فیلم «مصلحت» اشاره شده است. حال منتظر نظر وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستیم تا مجوز رسمی اکران فیلم صادر شود. 
دارابی ادامه داد: این فیلم از دولت قبل مجوز اکران داشت، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستیم فیلم را روی پرده ببریم و در مراجعه مجدد با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که خوشبختانه امروز آن مشکلات رفع شده و هیچ مانع و مشکلی برای اکران عمومی این فیلم سینمایی وجود ندارد. 
وی اظهار کرد: فیلم «مصلحت» دقیقاً یک فیلم برای امروز جامعه ایران است و به موضوعاتی مشابه موضوعات پیش‌آمده در ماه‌های گذشته اشاره دارد. این فیلم در قید زمان و مکان نیست و به واقع حرف روز را زده است. 
دارابی ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود تا بتوان در فضایی آزاد به نقد همه دستگاه‌ها، البته با صداقت و درستی و بدون بزرگنمایی پرداخت. 
کارگردان فیلم «مصلحت» تاکید کرد: بایستی فضا را برای فیلمسازانی که هم دغدغه کشور و انقلاب را دارند و هم از مردم هستند و درد مردم را می‌شناسند، فراهم کرد تا بتوانند حرف دل مردم و مشکلات کشور را به تصویر بکشند. مشکلاتی که این روزها کشور دچار آن شده، حرف «مصلحت» است، چون این مشکلات از گذشته تاکنون بوده و هست و می‌توان با زبان هنر و سینما به درستی به آن‌ها پرداخت. 
وی افزود: فیلم «مصلحت» بر اساس نیاز روز و پرداخت به تاریخ ساخته شده است و امیدوارم که پس از همکاری‌های سازمان سینمایی در اکران هم با موفقیت روبه‌رو شود. «مصلحت» آماده اکران است و امیدواریم که بتوانیم این فیلم را در نوبت اکران عید فطر روی پرده سینما ببینیم. 
وی درباره گرانی قیمت بلیت سینماها عنوان کرد: قیمت شناور بلیت سینما می‌تواند در این اوضاع راه‌گشای بخشی از مشکلات سینمای کشور باشد. بلیت سینما در سال جاری هم برای مخاطبان گران بود، اگر دوباره هم قیمت بالاتر برود، قطعاً این اندک مخاطب سینما هم از دست خواهند رفت. 
دارابی ادامه داد: در اکران فیلم «هناس» طرح قیمت شناور بلیت اجرا شد که برای شروع بسیار موفقیت‌آمیز بود و توانست مخاطبان را به سینما بکشاند. این طرح در همه جای دنیا امتحان شده و توانسته تا حد زیادی جوابگوی خواست مخاطبان سینما باشد. 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *