افتتاح پتروپالایشگاه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در روز‌های آینده

11:39 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افتتاح پتروپالایشگاه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در روز‌های آینده
وزیر نفت گفت: یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در چند روز آینده افتتاح خواهد شد که به ازای هر بشکه، ۱۲ دلار سودآوری خواهد داشت.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیئت دولت از افتتاح یک مجتمع پالایشگاهی خبر داد و گفت: این پتروپالایشگاه توانایی فرآورش ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین را دارد و با ارزش ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با بیان اینکه این پالایشگاه در آغاز به کار دولت سیزدهم ۶۴ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره بوده است که توانستیم آن را تکمیل کنیم. 

به گفته وزیر نفت این پتروپالایشگاه توانایی تولید بنزین، گازوئیل و خوراک پتروشیمی‌ها را خواهد داشت و این پالایشگاه صد در صد دولتی و سهام آن واگذار نشده است. 

اوجی اعلام کرد: در این پالایشگاه از ۱۰ میلیون لیتر تولید بنزین به ۱۴ میلیون لیتر خواهیم رسید و در حوزه تولید گازوئیل از ۱۵ میلیون لیتر به ۱۸ میلیون تولید خواهد رسید. 

کاهش نفت کوره یا مازوت در این پالایشگاه از ۴۶ درصد به ۳۸ درصد خواهد رسید و به ازای هر بشکه ۱۲ دلار سود خواهد داشت. 

وزیر نفت همچنین از بهره‌برداری خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به سواحل مکران تا چند روز آینده خبر داد و گفت: طول این خط لوله ۲۷۰ کیلومتر است. با این خط لوله شهر‌های چابهار، نگور، زرآباد، کنارک و پلان و پردیس از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. 

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این خط ۴۱۰ میلیون دلار بوده است که توانایی گازرسانی به سواحل مکران را دارد. با افتتاح این پروژه ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار شهری و بیش از ۴۸۰ روستایی که ۵۲ هزار و ۵۰۰ خانوار را شامل می‌شودف از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *