راوی کتاب «کاش این گلوله شلیک نمی‌شد»:

رمان‌ها جذاب‌ترین نوع کتاب‌ها هستند

10:00 - 03 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۶۸۸
رمان‌ها جذاب‌ترین نوع کتاب‌ها هستند
احمد عسگریان راوی کتاب «کاش این گلوله شلیک نمی‌شد» رمان را جذاب‌ترین نوع کتاب می‌داند و معتقد است کتاب‌هایی که عموما به صورت روایی بیان می‌شود، توان و ظرفیت تبدیل شدن به رمان را دارد و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

احمد عسگریان راوی کتاب «کاش این گلوله شلیک نمی‌شد» در گفت‌وگو با میزان درباره اهمیت مطالعه بیان کرد: مطالعه یکی از برترین افعال زندگی انسان به شمار می‌رود. این عمل ارزش خاصی دارد و مزایای آن تا حدی مهم محسوب می‌شود که یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی شناخته شده است وبه عنوان یک معیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مهم در در اوقات فراغت و زمان‌هایی همانند تعطیلات عید نوروز رواج بیشتری پیدا می‌کند.

وی درباره علاقه مخاطبان و نسل امروز اظهار کرد: به نظر می‌رسد نسل امروز به رمان‌ها علاقه بیشتری دارند، لذا کتاب‌هایی که عموما به صورت روایی بیان می‌شود، توان و ظرفیت تبدیل شدن به رمان را دارد و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع از طریق بررسی و آزمون میدانی که در کلاس‌های درس انجام دادم به من ثابت شد، زیرا در زمان کلاس‌های آمادگی رزمی بخش‌هایی از کتاب‌های دفاع مقدسی را برای بچه‌ها می‌خواندم، اما چون به شیوه تاریخ‌نگاری نوشته شده بود، آن گونه که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نمی‌گرفت.

عسگریان درباره کتاب‌هایی که در ژانر دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده، گفت: کتاب‌های دفاع مقدس طرفداران خاص خود را دارد، از سوی دیگر در رسته کتاب‌های اکشن نیز دسته‌بندی می‌شود. رخداد‌هایی که همگی از واقعیت‌ها برداشته شده و جذاب است در عین حال علاقه‌مندان خاص خود را دارد، اما متاسفانه هستند کتاب‌هایی که در بیان رویداد‌ها غلو کرده‌اند و این ناخواسته بر دل مخاطب نمی‌نشیند. معتقدم باید رویداد‌ها برای نسل جوان بیان شود و حتی نگارش آنچه از هشت سال دفاع مقدس در خاطر رزمندگان است، باعث شود گذر زمان بر آنان اثر نگذارد و مورد اضمحلال قرار نگیرد، در نتیجه کتاب‌هایی که منتشر می‌شوند نیز بیشتر مورد توجه باشند.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس یک اتفاق ویژه برای ما بود، زیرا ما جنگ را آغاز نکردیم، بلکه از حریم خود در برابر دشمن سر تا پا مصلح حمایت و دفاع کردیم، لذا خاطراتی که از آن باقی مانده است نیز ویژه محسوب می‌شود.

راوی کتاب «کاش این گلوله شلیک نمی‌شد» درباره بهترین کتابی که خودش خوانده گفت: کتاب‌های فراوانی را در مورد هشت سال دفاع مقدس مطالعه کردم، اما در میان آنان کتاب «تپه برهان» که داستان یک معاون گردان را بیان می‌کرد، جذاب بود تا حدی که بخش‌هایی از آن را برای شاگردانم می‌خواندم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *