بازی‌های بین‌المللی نوروز| تیم «ب» ایران قهرمان مسابقات چوگان شد

15:51 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۶۲۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های بین‌المللی نوروز| تیم «ب» ایران قهرمان مسابقات چوگان شد
تیم ملی «ب» بانوان ایران در جایگاه نخست بازی‌های بین‌المللی نوروز ایستاد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، رویداد بین‌المللی چوگان بانوان جام نوروزگاه با حضور سه تیم ایران الف، ایران ب و منتخب اروپا در مجموعه چوگان و سوارکاری نوروزآباد برگزار شد.

با توجه به برگزاری این رویداد به صورت راندرابین، چوگان‌بازان ایرانی تیم الف، ب و تیم منتخب اروپا رقابت کردند که در پایان این مسابقات نفس گیر تیم ب ایران توانست در جایگاه قهرمان بایستد.

بر اساس نظر کمیته داوری، حدیثه سلطانی به عنوان بهترین بازیکن این رویداد، نفیسه باختر به عنوان اثرگذارترین بازیکن میدان، سارا تاجیک به عنوان بازیکن با اخلاق مسابقات و ستاره زمانی به عنوان جوان‌ترین بازیکن انتخاب شدند.
 
رویداد بین‌المللی چوگان بانوان جام نوروزگاه میزبان هنرمندان موسیقی کشورمان بود تا میدان مانژ نوروزآباد شاهد توجه به بعد فرهنگی این رشته ورزشی باشد.

همچنین روایت گری به عنوان بخشی از هویت فرهنگی ثبت جهانی چوک در حاشیه برگزاری این مسابقات با حضور هنرمندان و با اجرای شاهنامه خوانی انجام شد.

 یادآور می‌شود این رویداد بین المللی میزبان مسئولانی از وزارت ورزش و جوانان و سفرای کشور‌های خارجی بود.

گفتی است، نخستین دوره بازی‌های بین المللی نوروز ویژه بانوان از ۱۹ الی ۲۳ اسفندماه با مشارکت ۹ فدراسیون از جمله فدراسیون چوگان برگزار شد که رویداد بین‌المللی چوگان بانوان جام نوروزگاه از جمله مسابقات پیش بینی شده در این دوره بازی‌ها بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *