حکم به غرس ۵۷۰ اصله درخت جایگزین حبس در میامی استان سمنان صادر شد

13:36 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حکم به غرس ۵۷۰ اصله درخت جایگزین حبس در میامی استان سمنان صادر شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان، گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میامی ۱۹ دهیاری مکلف به کاشت مجموعاً ۵۷۰ اصله درخت شدند، که پس از طی تشریفات قانونی حکم صادره قطعیت یافت.

خبرگزاری میزان - محمدجعفرعبدالهی با توجه به اهمیت موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در جلسات مختلف با روسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی اهتمام به این امر را یاد آوری و تأکید کرده و موضوعات حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست و انفال را مصرانه پیگیری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر که در شهرستان میامی غرس ۵۷۰ اصله درخت جایگزین مجازات حبس شد، افزود: حفظ محیط زیست یکی از اختیارات برجستۀ قانون اساسی است و نباید هیچکس این قانون را نقض کند.

عبدالهی تصریح کرد: در جلسات متعدد به روسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان تاکید شده موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی اراضی ملی، محیط زیست و انفال را مجدانه پیگیری و با کارگروه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی و با همکاری نهاد‌های مرتبط با موضوع، نسبت به شناسایی و مجازات متخلفان اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان سمنان برای تحقق موضوع کاشت یک میلیارد نهال در کشور از تأسیسات مقرر قانونی با ارفاق به اشخاص در پرونده‌ها با مجازات‌های جایگزین از طریق کاشت درخت مداومت داشته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: به همین منظور در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میامی ۱۹ دهیاری مکلف به کاشت مجموعاً ۵۷۰ اصله درخت شدند، که پس از طی تشریفات قانونی حکم صادره قطعیت یافت.

وی به پیگیری دستگاه قضایی استان در اجرای این حکم اشاره و اظهار کرد: پیگیری‌های قضایی ادامه داشته و حکم صادره منجر به کاشت ۵۷۰ اصله درخت در دهیاری‌های شهرستان میامی شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین عنوان کرد: با تأسی از منویات مقام معظم رهبری و جدیت تمامی هموطنان به موضوع نهال کاری و حفظ محیط زیست توصیه می‌شود، مسئولان مربوطه استانی موضوع کاشت درخت را مستمر دنبال تا این موهبت الهی که دارای برکات بسیار زیاد مادی و معنوی است با حفظ منابع طبیعی همراه باشد.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری محکومیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *