ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

9:04 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۵۹
ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد‌های شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های ساحلی خزر وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا چهارشنبه نیز در مناطقی از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و در سواحل شمالی بارش پراکنده باران را شاهد هستیم، ادامه داد: در استان‌های مرزی شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز می‌شود، افزود: در شمال خوزستان، ایلام و جنوب لرستان بارش‌ها شدیدتر است و هم‌وطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی از بارش شدید در قزوین و تهران خبر داد و اظهار کرد: در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بارش‌های پراکنده و در سواحل شمالی کشور رگبار باران و وزش باد‌های شدید موقتی را انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل هوا سردتر می‌شود و این هوای خنک تا روز پنج‌شنبه ماندگار است، بیان کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران آسمانی کمی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دارد، اما در روز‌های پایانی هفته در تهران شاهد بارش باران هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *