احیای یک واحد تولیدی در سقز با اقدامات دادگستری استان کردستان

9:07 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
احیای یک واحد تولیدی در سقز با اقدامات دادگستری استان کردستان
رئیس کل دادگستری استان کردستان از احیای واحد تولیدی «آریا سروش غرب» سقز و اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی و همچنین ممانعت از تعطیلی واحد فرآوری «زیتون کرم زاده» در سنندج  با حمایت‌های دستگاه قضایی این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام حسینی از بازگشت واحد تولیدی «آریا سروش غرب» سقز به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه، ضمن برگزاری جلسات متعدد با ۲ سرمایه گذار جدید، مشکل این واحد تولیدی مرتفع و به چرخه تولید بازگشت. 

وی ارزش تقریبی ماشین آلات موجود در این واحد تولیدی را بیش از ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه قریب به ۶ سال است که این واحد تولیدی تعطیل بوده و با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در صورت احیای کامل این کارخانه و رفع موانع پیش رو، میزان اشتغال مستقیم در ۶ ماهه سال آینده در این واحد تولیدی به بیش از ۳۰۰ نفر خواهد رسید. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: این اقدام با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین مساعدت بانک صادرات استان صورت گرفت. 

وی  به ذکر محور‌های اصلی فعالیت این ستاد پرداخت و افزود: میزان اشتغال واقعی واحد‌های اقتصادی برای جامعه، امکان احیای مجدد واحد تولیدی، ارزیابی و بررسی میزان فعالیت و توانمندی مدیران واحد‌های تولیدی در راستای حمایت از تولید و حفظ حقوق بیت المال و اختصاص تسهیلات دولتی و بانکی در محل صحیح خود، از محور‌های اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان است. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان تمام توان خود را برای تحقق مانع زدایی‌ها و حمایت واقعی از تولید در استان بکار خواهد گرفت. 

گفتنی است که واحد تولیدی آریاسروش غرب واقع در شهرستان سقز، با تولید انواع ظروف تفلون در راستای تولید ملی گام بر می‌دارد. 

ممانعت از تعطیلی واحد فرآوری «زیتون کرم زاده» در سنندج 

حجت الاسلام حسینی همچنین در خصوص اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان اظهار کرد: این واحد تولیدی نیز که در پی اختلافات با بانک عامل در حال تعطیلی کامل بود با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، این واحد تولیدی با عقد اجاره به شخص دیگری واگذار شد و به چرخه تولید بازگشت. 

وی افزود: با این اقدام از بیکاری بیش از ۱۵ نفر جلوگیری شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *